Könsroller medfödda eller förväntade

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-11-11 17:44:00
pUs
Att så överhuvudtaget är möjligt borde kunna tala för att ganska mycket av det som många betraktar som typiskt manligt rent beteendemässigt, faktiskt kan vara medfött. Och det är väl aldrig fel att belysa det ytterligare, särskilt inte i genusanalysens tidevarv där vi ju alla föds totalt utan kön dock med kollektiv skuld i vissa fall..
Inlägg #22: Postat: 2004-11-11 17:45:00
pUs
typiskt manligt och typiskt kvinnligt, ska det stå.
Inlägg #23: Postat: 2004-11-11 22:13:00
Elin till Marcus
Om jag hade skrivit en artikel och Michael kritiserat den såsom han gör ovan, skulle jag inte alls ta illa upp. Den verkar inte illasinnad på något sätt och även om den var det är det inte en god anledning att inte möta den.Fortsättningsvis undrar jag hur du hade tänkt dig att komma någonstans genom att vägra diskutera med folk bara för att de står "långt" ifrån dig åsiktsmässigt.
Inlägg #24: Postat: 2004-11-11 22:23:00
Elin forts.
Jag anser att kärnan i Michaels kritik är klart uttryckt och relevant.Det gör ingenting att man skriver sådant som inte är nytt - jag njuter av en god informationsartikel.Men ALLT du skriver har redan kontrats i den allmänna debatten.Hur kan du dra de slutsatser du gör utan att ta del av- och diskutera den information som finns i ämnet?
Inlägg #25: Postat: 2004-11-11 22:32:00
Elin slut
Jag håller med dig om att all kritik skall inledas med uppmuntran,men först och främst behöver du ransaka dig själv.Du är själv om du är den jag tror i kommentarsfälten inte så bra på att skriva uppmuntrande kommentarer.Jag tycker att du rör viktiga ämnen,men från fel utgångspunkt.Jag önskar dig i alla fall väl.Som de allra flesta.
Inlägg #26: Postat: 2004-11-12 02:23:00
Bjarn
Kan man skriva på ett allmänt diskussionsforum och undanbe sig kommentarer från vissa användare? Väx på sig lite nu, Marcus.
Inlägg #27: Postat: 2004-11-12 09:27:00
Michael Lundahl
"Michael Lundahl. Jag är inte intresserad av din kritik jag ber dig därför i forsättningen att undvika att kommentera mina artiklar."

Tack för att du påminde mig om att jag skall förnya min prenumeration. Svarsartikel är på väg.
Inlägg #28: Postat: 2004-11-12 09:29:00
Michael Lundahl
pUs: Jo... det är just det han gör. Han påstår sig sitta inne på det slutgiltiga svaret om vad det är som formar könen och könsrollerna. Han påstår att det handlar *enbart* om medfödd biologi och att de feminister som hävdar att könen är socialt konstruerade därför har fel.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...