|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-10 23:42:00
|
|
Lasse P |
Ruggigt provokativ fråga. Men det kanske är dags att ställa den? Jag kan inte komma ifrån att du skulle kunna ha en poäng här. Jag undrar hur i helvete vi kom fram till att det riktiga är att vi lugnt och fint aborterar bort den egna befolkningen för att ersätta den med andra folkslag? Är det "betalningen" för att vi inte slogs mot nassarna under kriget? Alltså den omedvetna bestraffningen vi ger oss själva?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-11 00:09:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Ulf Nilsson skrev i en krönika i Expressen, att om vi inte hade haft ca 30 000 aborter per år, så hade vi haft en gynnsam demografisk utveckling, i stället för att ligga på i stort sett plus minus noll. Han berättade också om en ung dam som hotat göra abort, om hon inte fick p-piller utskrivna inför en förestående Englandsresa. Se där resultatet av ensidigheten i medierna!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-11 00:15:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Nu håller jag inte med Nilsson om nödvändigheten av arbetskraftsinvandring, så länge
enligt kd-ledaren Hägglund ca en miljon arbetsföra saknar riktiga jobb.
Så för min del kan sambandet aborttal och invandring avföras från dagordningen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-11 00:16:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Vill dock ge Lasse P. en eloge för dennes psykoanalys av våra skuldkänslor för att ha smitit undan ett krig. Det har kanske gjort oss till beskäftiga världsförbättrare. Fast jag tycker ändå att Per Albin också förtjänar en eloge för att han höll oss utanför. Hade han inte gjort det, kanske en eller flera av oss inte funnits nu.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-11 12:01:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Här är det också värt att nämna att vi har lika många, eller få, jobb nu som 1950.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-11 16:27:00
|
|
Per W |
Här kan det vara värt att nämna att Thomas inte räknar det som läkare, sjuksköterskor, poliser, militärer, brandmän, lärare m fl i offentlig sektor gör som jobb. Vad sysslar de med?
|
| |