Det slår gnistor om min vän Jesus

Inlägg #1: Postat: 2004-11-11 01:00:00
Samhällsprofeten
Det är ganska komplicerat begrepp. Jag ska försöka förklara. Det betyder ett samhälle som inte har några definierade absoluta sanningar, ingen mening i värderingarna heller. Således tror man endast på strukturer och närvaron eller frånvaron av en metafysik.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-11 01:02:00
Samhällsprofeten
Metafysik är ett finare ord för tro på något större en Gud/en mening utanför sig själv.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-11 03:03:00
En annan profet
Du behover inte forklara metafysiken for mig! Jag ar ju "en annan profet". Jag har middag med anglar tva gnger par vecka. Nu fattar jag dessutom vad "poststrk" betyder. Det var ungefar som jag gissat. Ungefar som landet som Gud glomde eftersom de sjalva glomde Gud och borjade spela besserwissrar. eller ngt sant. TACK. More plese. Det var mycket annorlunda lasning mot Sourze sekulara artiklar.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-11 03:25:00
En annan profet
Jag marker att det ar din forsta artikel pa sourze. En tips i all valmening: Du borde valja titeln pa artikeln mer raffinerat. Det ar titeln som lockar folk att lasa artikeln. Manga gnger iaf. Manga som ar misstanksamma mot den organiserade religionen kan avskrackas av "puritanska" titlar. Forsok komma pa ngt mer "catchy" sa att vanliga dodliga inspireras att ta del av din artikel. Lycka till.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-11 21:57:00
Samhällsprofeten
Tack! Ska fundera över titlar som lockar, eftersom tanken med artikelproduktionen inte främst vilar på olika samfundsrevir.
Laddar...