|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-14 13:01:00
|
|
Jon Hallqvist |
Jag vill inte att ni negligerar det sakliga innehållet bara för att som jag märkte nu när jag läste denna jag lyckat få med en stor mängd språkliga fel. Kolla upp det jag påstår, med egna ögon, och bilda er en egen uppfattning.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-14 18:22:00
|
|
Tommy |
Hej Jon,
Vad vill du med denna text? Många hänvisningar till olika saker. Vad känner du själv oberoende av andra och oberoende av historien? Vad är sant för dig? Är det en fråga du vill ställa? Vill du ha svar? Detta blir för mig några logiska följdfrågor...
Mvh
/Tommy, TJ
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-14 18:29:00
|
|
susanna svensson |
Jag älskar konspirationsteorier. Här har du lyckats få med nästan alla utom månlandningen. Jag är dock kritisk till att du nämner chomsky i detta samanhang eftersom jag betraktar honom som i högsta grad seriös. Det blir dock en femma trots denna kritik.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-14 22:32:00
|
|
Sunny |
Kompakt men ovanligt intressant!!
Vi funderar väl alla ibland kring någon/några av de frågor du ställer? Kanske Gudarna ändå var austronater?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-14 22:35:00
|
|
I varje andetag |
Intressant artikel Jon H. Som synes en artikel om den sjalvcentrerade vasterlandska civilisationens forhallanden av en vasterlanning. Du borjade bra men stannade halva vagen. Alla religiosa skrifter har ju samma kalla dvs den yttersta skaparen. Det ar darfor du ser enorma likheter. Vad du glommer i din resonemang ar att historien slutade inte vid Bibeln. Aven om den vasterlandska civilisationen envist vill ha det sa.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-15 09:47:00
|
|
Johan |
Vad menar du? Jag fattar inte... Finns inga förklaringar till varför människan bildade samhällen? Läs på lite historia istället för flummiga new age-teorier om utomjordingar och liknande...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-15 16:53:00
|
|
Nordman |
Varför du gör stor affär av förekomsten av spöknippen, det vill säga fasces, kan jag inte förstå.
Anledningen till att de genom historien förekommit inom rättsväsende främst är att "poliserna" motsvarigheten, alltså, därav citationstecknen i Rom bar dem.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-15 17:00:00
|
|
Per J |
Läst von Däniken eller?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-15 20:25:00
|
|
Danny |
Eh... Vilket LSD flum! Och vem skapade utomjordingarna om jag får fråga??! Use your brain, clown! Det var inget nytt du kom med. Många vet ändå om frimurarna och hur nedrigt världen styrs. Och sedan skitsnacket om marsian gubbarna. Lägg ner bara, va! Det finns tillräckligt med goja och desinformation nuförtiden. Du tror att du är så himla lärd och ska rädda andra. Viken grotta lever du i egentligen?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-17 16:21:00
|
|
Fafner |
Jag har ingen aning om vad Bofors har för koppling med det övriga i din förvirrade text, men Rapport fick ta tillbaka med buller och bång efter att ha visat afrikanska barn med bortsprängda fötter och påstod att det var av Boforsminor. Sanningen var att Sverige inte alls exporterar minor.
Fast det är väl enligt konspirationslogik frimurare från mars som mörkar...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-17 23:00:00
|
|
Emma |
jag tycker om din artikel och idéerna du framför. Är glad att det finns såna som du som "vågar" ifrågasätta våra inpräntade låtsas kunskaper.. med risk då för att bli kallad LSD-flum och allt vad det nu var. Tycker inte att din text var mer flummig än många andra texter här, dock mindre tråkig.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-11-11 21:24:00
|
|
Lennie Tofft |
Du ska ha all beröm för att du tar dig tid att skriva om dessa saker, men jag tror att det blivit mer intressant om du skrivit om din egen tolkning snarare än om andras tolkningar. Ditt skriftspråk känns ibland lite omständigt och tungt, kanske borde du förenkla ditt språk.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-11-11 21:26:00
|
|
Lennie Tofft |
Du ska ha all beröm för att du tar dig tid att skriva om dessa saker, men jag tror att det blivit mer intressant om du skrivit om din egen tolkning snarare än om andras tolkningar. Ditt skriftspråk känns ibland lite omständigt och tungt, kanske borde du förenkla ditt språk.
|
| |