Inlägg #21: Postat: 2004-11-14 21:00:00
|
ll |
Ska det vara så svårt att förstå att när man säger "jag hatar skrikande barn" är det inte barnen man hatar utan de ouppfostrade, fascistika föräldrar som anser att alla av någon anledning ska ha tålamod med skrikande barn.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-11-15 09:46:00
|
Magnus |
Det är helt otroligt hur egoistiska och oförstående alla "våra barn har rätt att störa er andra"-föräldrar här bland kommentarerna är. Vad är det som är så svårt att förstå med inställningen "NI har skaffat barn, NI får avstå från vissa saker". Helt otroligt, man kanske blir dummare efter att man har fått barn. Eller så är det så att ni spyr ut er galla över oss när barnet frestat ert tålamod en gång för mycket.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-11-15 10:50:00
|
Anders |
Nu börjar jag tappa tålamodet. Man måste inte ha exakt EN av följande åsikter:
1. Jag hatar bebisar som skriker.
2. Bebisar får skrika hur mycket de vill, var de vill, när de vill och alla andra måste stå ut med detta.
Jag tex tycker håller INTE med om 2 men det betyder INTE att jag hatar bebisar som skriker.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-11-15 14:41:00
|
Marlene Karnerfors |
som alltid på detta stället folk läser halva innehållet och bildar sig en egen uppfattning långt bortom det som verkligen står
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-11-15 15:37:00
|
Bebisporten |
Låt Blå Porten bli alla bebismammors kafé så kan alla ni andra "barnhatare" gå nån annanstans!
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-11-18 16:39:00
|
Sunny |
Vi har inte haft några skrikande bebisar boende här på över ett år! Det är dags!!!!!!
|
|
Inlägg #27: Postat: 2004-12-22 11:24:00
|
Sandra G |
Hoppsan, hamnade texten här igen?? Jag gjorde en ändring i texten igår bara...
|
|
Inlägg #28: Postat: 2004-12-22 12:29:00
|
KB,fembarnsmamma vilken dag som helst |
Det finns mammor som inte kan visa hänsyn utan ska vädra brösten och lägga blöjor överallt,men lasta inte ALLA för det!Även en småbarnsmamma vill komma ut och få NÅGONSTANS där man kan sitta och fika utan att gnälliga singlar sitter och trampar med sina Blahniks och blänger.Barn får finnas!Barn får höras!Varför nappar ingen på idén att öppna fler barnvänliga fik där folk utan barneller snarare,som hatar barninte behöver gå?Eller kommunerna på att sluta lägga ner öppna förskolorna?
|
|
Inlägg #29: Postat: 2004-12-22 15:56:00
|
Anna Li |
innan jag själv fick barn var jag ruskigt störd av skrikande bebisar. Numer när jag hör spädbarn skrika brukar jag luta mig bakåt och njuuuuta -
av att de inte är mina ;-
|
|
Inlägg #30: Postat: 2004-12-23 21:27:00
|
rokycloy |
Högljudda bebisar orsakar mindre antal födda barn i västvärlden, i ett modernt samhälle orkar ingen höra på högljudda bebisar.
|
|