|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-09 15:22:00
|
|
AC Collin |
Det också? Vojne, vojne... Intressant ändå att vissa författare blir synade inpå bara skinnet. Carina Rydberg t.ex. Av egen förskyllan?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-09 17:05:00
|
|
Jörgen |
Intresset för Thorvalls person kommer väl också av att hon gör det väldigt tydligt att hon skriver om sig själv. Det är inte så mycket att snaskmedia tränger in i hennes sovrum, utan mer att hon själv slänger upp dörrarna på vid gavel och fläker ut sig. De flesta andra, BÅDE män och kvinnor, brukar vara lite mer diskreta.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-09 17:07:00
|
|
Jörgen |
Med "diskreta" så menar jag att de brukar skriva om någon annan fiktiv person, även om det är självbiografiskt. Och inte som thorvall klart och tydligt deklarera "DET HÄR ÄR JAG, DET HÄR HANDLAR OM MIG SJÄLV!".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-09 17:07:00
|
|
Jörgen |
Fast det är ju bara mitt intryck. Jag kan ju ha fel...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-10 18:39:00
|
|
Klok |
Kerstin är överreklamerad tycker jag. Hon har ju mest hållt sig till gifta män, hon tycks älska att medverka till att medsystrar blir svikna och bedragna. Värst tycker jag hon är när hon har sex med män vars fruar knappt får gå utanför dörren.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-10 20:46:00
|
|
Klok |
Som jag ser det har hon inte haft ett enda fungerande förhållande, inget förhållande byggt på respekt och utvecklng. Bara hysteri. gifta män och köpta svarta.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-10 21:21:00
|
|
Mysan! |
Älskar thorvall för att hon skriver rakt upp och ner utan omskrivning ...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-13 01:31:00
|
|
Inka |
Intressant Klok att du vet så mycket om Thorvalls förhållanden. Särskilt om hur fruarna till hennes gifta älskare lever. Om du inte visste det så krävs det 2 to tango och snacket om att svika "medsystrar" hör väl ändå hemma på artonhundratalet?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-13 11:09:00
|
|
Klok |
Jag har läst nästan alla hennes böcker. I boken jag minns alla mina älskare och hur de tog på mig berättar hon om sina både tillfälliga och längre förhållanden och i stort sett alla männen är gifta. Även i ensam dam reser ensam berättas en del.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-13 11:13:00
|
|
Klok |
KT beskriver själv vid ett par tillfällen att när hon är ihop med ngn gift man i ett land där kvinnor inte är så fria får hon ibland lite dåligt samvete men sedan tar kåtheten överhanden. Hon vet att dessa mäns fruar själva absolut inte har möjlighet att vara otrogna, gå ut själva osv. Jag nästan grät när jag läste i en av böckerna om hur hennes detta var sverige älskares fru tog farväl av sin man när han skulle åka nattåg.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-13 11:17:00
|
|
Klok |
Jag tyckte det var så fruktansvärt elakt, eller när samme man sa att han skulle tvätta och därför skulle vara hemma från jobbet men gick hem till KT och tvätta och fick rusa hem med tvätten tills frun kom hem. Så oerhört utstuderat och elakt. Att KT kunde älska en sådan stor skit till man säger mkt om henne.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-13 11:18:00
|
|
Klok |
Läs gärna några av KT:s självbiografiska böcker Inka och läs gärna lite om hur kvinnor i bland annat afrikanska länder har det. Visst det krävs två för en tango och männen har det största ansvaret men faktiskt är det ju den bedragna kvinnan som går mest back. Mannen har det ju bra.
|
| |