Kvinna. Skriv dig kåt.

Inlägg #1: Postat: 2004-11-08 23:03:00
AC Collin
Det här kommer jag att grubbla på halva natten. En ny vinkling, kan nog ligga en del i det du säger.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-08 23:05:00
Robert W
Tyvärr har den kvinnliga kulturens snedvridna syn på sexualitet börjat smitta av sig till samhället i övrigt. Porr har blivit till någonting syndigt, trots att porren egentligen bara är en förlängning av människors sexuella fantasier. Betyder det att sexuella fantasier blivit syndiga? Moralpaniken har inga gränser när sexuellt underutvecklade kvinnor spyr ut sin egen trångsynthet i media. Sverige är ett trist land att vara man i, jag borde fan flytta till Ungern.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-08 23:06:00
Robert W
AC Collin: Kul att du tar det jag säger på allvar även om jag kanske spetsade till det sista inlägget.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-08 23:28:00
Robert W
AC Collin: För att fortsätta spåna. Nu bara spekulerar jag, men kan de europeiska kvinnornas syn på sex ha något att göra med den extremt låga nativiteten i Europa? Det är visserligen långsökt att direkt koppla nativitet till sexualitet, men om vi säger att det är så.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-08 23:29:00
Robert W
I länder som varit starkt patriarkala som Tyskland och Italien ser vi idag en katastrofal nativitet, medan det i sedan länge mera jämnlika länder som Frankrike är en betydligt sundare nativitet. Kan det vara så att i de mera patriarkala länderna så har kvinnor inte behövt ta ansvar för sin sexualiteten, och familjebildandet; på sin höjd har de behövt att knipa igen benen då och då, men de har aldrig behövt ta sexualiteten på allvar.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-08 23:30:00
Robert W
Nu när könen är jämnlika i dessa länder så klarar inte kvinnor av att leva upp till sitt ansvar; de har aldrig fått lära sig att ta sexualiteten på allvar. Tyvärr hör sverige till ett av dessa länder med katastrofal nativitet. Svenska kvinnor borde studera fransyskor för att lära sig lite sensualitet, eller kanske ungerskor för att lära sig den mera porriga stilen.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-08 23:31:00
Robert W
Svenskors tråkiga attityd till sex skiner tyvärr igenom i alla möjliga oväntade samanhang. Titta på hur svenska kvinnor brukar presentera sig på olika webb-communities. Många där, även singlar, omges av en hel barriär av avtändande uttalanden som: "skamlösa förslag undanbedes", "lämna mig i fred", "jag tänker inte ha sex med DIG så fråga inte ens". Varför? Man frågar sig om man ens törs säga hej.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-08 23:31:00
Robert W
Många svenska kvinnor verkar tycka att de är duktiga, och koketterar gärna med sin påstådda asexualitet. Hur moget är det?
Inlägg #9: Postat: 2004-11-10 09:28:00
Sandra
Go Robert! Det var intressant att få ta del av dina funderingar. Jag tycker hela attityden till sex suger i Sverige. Var finns flirtandet, sensualiteten, längtan, hungern, ögonkasten hmm ja just det sånt får ju inte finnas.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-16 17:24:00
Mysan!
Ser aldrig att folk tar i varandra oavsett om de är ett gift par eller just träffats.Vad beror det på ?Likadant med kvinnligheten i vårt land knappt existerar utom på disco golvet. Varför använder svenska kvinnor knappt kjol,smink, och smycken? Har det nåt med jämställdheten att göra ?
Laddar...