Inlägg #1: Postat: 2004-11-09 00:30:00
|
Nisse |
Jag håller absolut med om att jag förenklat vissa resonemang. Jag var tvungen att göra det för att få in all grundläggande information som visar att våldet är könsneutralt. Det är ju mycket ny information jag presenterar. Förklara gärna vad du särskilt tänker på så ska jag ta upp det och förtydliga i kommande artiklar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-09 12:26:00
|
Solen |
Våldet är könsneutralt??? Hur kom du fram till den briljanta slutledningen när vi talar om partnervåld i heterosexuella relationer??? Och ja. Det är ett mänskligt problem, varför läser jag inte den meningen när det handlar om kvinnomisshandel?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-09 13:42:00
|
pUs |
Tja, jag är inte sugen på att börja rada upp fel i din artikel eftersom jag gillade den. Men ok, grejer jag fann mindre bra;
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-09 13:43:00
|
pUs |
"Han kan t.ex. få frågan av polisen vad han gjorde för att få henne att slå. " Baserat på vadå, är det något du hittat på eller funnit exempel på.. ? Och vad som hände i 1700-talets England är väl inte riktigt relevant alls, det kunde du hellre ha utelämnat."Både män och kvinnor slår alltså för att vinna makt över och kuva partnern. ".. jaså? Är det alltid så? Hur förklarar det misshandel med dödlig utgång? Etc. Men jag håller som sagt med dig i stort.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-09 13:58:00
|
pUs |
Solen; Jag förstår inte vad du vill ha sagt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-09 15:10:00
|
Solen |
Jag blev bara glad att även män nu uppfattar att partnervåld är ett mänskligt och inte kvinnligt problem. Det gick in när de kom till insikt om att även män misshandlas. DÅ gick det från kvinnoproblem till mänskligt. Äntligen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-09 16:19:00
|
Nisse |
Svar 4: Hjärtligt tack! Uppgiften om vad polisen frågar har jag läst i flera fallbeskrivningar tillgängliga på nätet. Jag har ett hundratal länkar och källor som jag inte anger. 20 personer dödas av en partner per år, medan närmare ca. 80.000 utstår någon typ av våld. Jag fokuserar på det våld som sägs uppehålla könsmaktsordningen, inte morden.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-10 10:41:00
|
pUs |
Solen: Ge upp ditt sorgliga kollektiviserande en gång för alla. Alla män tänker inte likadant. Du njuter verkligen av att klumpa ihop så många som möjligt i en enda hög och sen tillskriva dom en kollektiv egenskap, eller hur?
|
|