Varför ens kämpa för mat och tak över huvudet?

Inlägg #1: Postat: 2004-11-09 03:06:00
Angelica Rundgren
Ta du reda på fakta istället innan du kommenterar. Detta är ingen tonårsprotest, detta är ingen pojke som missköter sig, detta är en pojke som blivit sviken av främst polis och skolor som inte stoppat mobbing och förföljelse av honom. Som är besviken över att trots flera polisanmälningar har ingenting gjorts för att stoppa detta. Som hela tiden får papper hem om att förundersökning läggs ner. Istället blir han anmäld för att han slår tillbaks.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-09 03:07:00
Angelica rundgren
Hur tror du att det känns att vara 12 år gammal och bli misshandlad av 17-18 åringar och bli boxad i magen av vuxna människor utan anledning bara för att han är ute och går. Hur tror du det känns att bli jagad av mobbarna och även deras föräldrar.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-09 03:07:00
Angelica Rundgren
Han kan inte ens gå i skolan längre eftersom han är mordhotad. HAN ÄR BARA 12 ÅR och har redan fått sitt liv förstört pga myndigheters inkompetens. Sista polisanmälan resulterade i en anmälan till socialen för oreda i hemmet etersom vi håller på att renovera. Sådant kan de göra, men de kan inte anmäla de som misshandlar grabben till socialen.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-11 20:36:00
Yohannis Petersson
Angelica Rundgren:
Det som du berättar här, framgick ju inte ur Roberts artikel och om det nu är sant; hur vet då alla läsare det?

Roberts artikel, symboliserar, för mig, en misstro mot staten mydigheterna som i många fall är berättigat. Men han verkar också inspirerad av ett samhällssystem där inte dessa institutioner finns, vilket system är det?
Jag kan bara komma på anarkismens utopi och den värjer jag mig emot.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-11 20:37:00
Yohannis Petersson
Sedan har jag all respekt för den besvikelse din sonkänner mot statens institutioner, som svikit honom. Om han nu verkligen är din son?
Inlägg #6: Postat: 2004-11-14 01:13:00
ll
Angelica, om jag var i den situationen så skulle jag göra allt för att förändra situationen.
Jag skulle ta mitt pick och pack och flytta var som helst för att komma ifrån en ohållbar situation. Att sverige gått åt helvete vet vi alla vid det här laget. Att forfarande anklaga myndigheter för inkompetens känns menlöst då det är ett faktum att det är så.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-15 17:48:00
Angelica Rundgren
Det är min son ja, och jag har tidigare skrivit mycket om vår familjesituation här på sourze och jag har även skrivit krönikor här. Jag har raderat många av mina texter men en del finns kvar om du är lite nyfiken. Bara att söka på mitt namn i sökrutan och bland krönikörerna. Att packa och flytta hjälper inte tro mig. Eftersom det är en 12 åring som skrivit får man läsa "lite" mellan raderna. Men det vet du kanske själv också, du är ju också en skribent här på sourze....
Inlägg #8: Postat: 2004-12-16 02:52:00
Författaren till texten Robert Rundgren
Yohannis Petersson: Nu ska jag vara rent ärlig mott dig jag skiter fullständigt i dig din eländiga kritiserande politik älskare du ser det inte från min jävla vinkel okey hittils fattar du... Det jag försöker få fram är att jag skiter i Dina så kallade åsikter det tog mig ca:10 min att skriva den förbannade artiklen om du vill kan jag lägga ner 2-3 dagar för att få den fullständig så du kanske inser vad jag igentligen går igenom se ya in hell!
Laddar...