|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-08 16:51:00
|
|
Anna Drangeö |
Poängen var att visa att många män fortfarande tycker att kvinnan ska vara kåt, tacksam och glad och inte hålla på att käfta så mycket. Och jag menar bara att det ena inte behöver utesluta det andra... Bara för att man är feminist behöver man inte vara en manshatare.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-08 18:18:00
|
|
Robert W |
Precis som att din text skulle stödja den idén. Det största problemet med feminister är förresten inte deras kåthet eller eget välbefinnande. Deras problem är oftast att de saknar empati. Att feminister går över lik med ett brett leende gör väl bara saken ännu värre?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-08 21:58:00
|
|
AD |
Vad jag vet har jag inte gått över några lik mer än på kyrkogården! Vilka lik menar du att jag har gått över?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-09 11:56:00
|
|
Robert W |
AD: Det värsta liket som feminister dansar på är att ni i alla lägen gör män ansvariga för alla problem som drabbar män. Läs Faludi så förstår du vad jag menar. Den typen av frånskjutande av ansvar som kvinnliga feminister gör är otroligt skadligt. Mer konkret är alla sexistiska uttalanden som feministister i media gör.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-09 16:36:00
|
|
Gurkburken |
"Poängen var att visa att många män fortfarande tycker att kvinnan ska vara kåt, tacksam och glad och inte hålla på att käfta så mycket". Och vad är det för konstigt med det? Män vill också ha bra betalda jobb med hög status och lite ansvar. Ibland får man mer än man förtjänar, ibland mindre än man förtjänar, men man vill hellre ha mer.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-10 00:16:00
|
|
Sara |
Till Robert W: Vi har alla ett ansvar, man som kvinna.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-10 20:26:00
|
|
Robert W |
Sara: Ja, så låter det i teorin, att alla är gemensamt ansvariga, men i praktiken får man en känsla av att somliga läs männen är lite mer "gemensamt ansvariga" än andra.
|
| |