Vad sägs om kåt, tacksam och glad?

Inlägg #1: Postat: 2004-11-08 10:52:00
Chris.X
Lessen Anna. Det är sällan jag håller med dig alls, men trots det vet jag att du kan mycket mycket bättre än såhär.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-08 16:35:00
Anna Drangel
Till Chris: Det är ju det alla här på Sourze har gjort i den här debatten. Tagit några lösryckta citat från olika feminister i debatten. Endera är det Schyman o Winbergs uttalanden, eller så är det Solana vafanhonnuhetteiefternamn eller Freud eller också är det Skugge mfl de sk mediefeminister...
Inlägg #3: Postat: 2004-11-08 17:12:00
Nartin
så vilka finns kvar? Feminismen har ju ENORMA PR-problem, eftersom det bara är idioterna som syns i debatten.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-08 17:30:00
Anna Drangel
Nartin: vem har sagt att jag tycker de ovan nämndas uttalanden är idioti? De kanske har fyllt ett visst syfte... Ivarje fall har de satt igång en debatt här på Sourze utan dess like.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-08 22:01:00
Daniel Wijk
Ja, i de flesta fall har debatten handlat om hur korkade feminister är, så någonting har det väl uträttat. Är du stolt över deras uttalande och effekten av det? Det bara skapar sprickor och man undrar ju vad som är syftet med det, inte hjälper det till att skapa en jämställd värld iallafall...
Inlägg #6: Postat: 2004-11-08 22:50:00
Nartin
gratis bindor, mansskatt, ta bort män från det offentliga rummet, alla män är egenkära patriarker, manlighet är en kollektiv sinnssjukdom, alla män är skyldiga, misshandelsfrågan är färdigutredd. sköna lösryckta citat från icke-idioterna.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-09 19:52:00
Nisse
Mitt favoritcitat kommer från Yvonne Hirdman, professor som införde begreppet "genus" i Sverige och kan kallas landets främsta intellektuella feminist: "All kunskap är relativ, men viss kunskap är mer relativ än annan, det är därför jag använder begreppet genus." SvD 23/9 1995 s. 4.
Laddar...