|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-06 12:30:00
|
|
Daniel Wijk |
Jag tillhör en av dom som var intresserade av att diskutera det innan jag blev beskylld för att vara en orsak. Nu är jag inte ett dugg intresserad av att diskutera kvinnomisshandel längre utan mer den ensidiga debatten som förs av sveriges ledande feminister. Jag är nog inte ensam i den tankegången.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-06 16:09:00
|
|
Nisse |
I flera år har jag valt att inte blanda mig i en debatt som sår split mellan könen och jag har hoppats att feministerna ska sluta överdriva problemet med våld mot kvinnor. Men när de nu trappar upp och t o m lägger skuld på alla män så måste jag säga ifrån på skarpen, om än motvilligt eftersom det trappar upp feministernas könskrig. Helst skulle jag se att detta brott sköttes som andra brott och inte användes som slagträ i en politisk kamp för revolution.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-07 09:04:00
|
|
Solen |
Det är inte debatten som slår split mellan könen - det är våldet. Och Daniel, jag skrev kvinnors våld mot män om du inte såg det. Men för att vissa män slår kvinnor och kvinnor protesterar mot det tappar andra män intresset, det är inte bra.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-07 13:19:00
|
|
Daniel Wijk |
Jo, men det är inte därför som jag reagerar, jag har ju vetat det länge. Jag tar mer tillfället i akt att angripa diskussionen som helhet. Jag anser inte att det är någon skillnad på våld beroende på vilket kön eller vilken hudfärg offret eller förövaren har. Men visst håller jag med dig om att män som grupp inte har en millimeter gruppkänsla. På gott och på ont.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-07 13:23:00
|
|
Daniel Wijk |
Sen vet jag inte om de män som inte bekymrade sig innan bekymrar sig nu. Jag visste om och pratade om det innan men självklart vet jag ju inte om jag representerar resten av av skribenterna här på sidan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-07 15:09:00
|
|
Marcus |
Vi tappar intresset för att vi inte känner igen oss i den bild av män som feminister skapar. Och när vi inte känner igen oss så känner vi oss inte föstådda och då tycker vi att det inte är någon idé att diskutera med dom där "korkade" feministerna som ändå inte fattar något.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-07 15:10:00
|
|
Marcus |
Den enda lösningen om och åter igen är att lägga ner feminismen och skapa en jämställd jämställdhetsträvan men hälften män och hälften kvinnor... det är absolut den enda chansen att kunna börja göra något. Men feministerna älskar sin feminism, och vi män älskar den inte... så däför blir det aldrig något samarbete istället blir det ett könskrig.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-07 19:09:00
|
|
Daniel Wijk |
Ja, det är precis så det känns för mig! Stoltheten har förstört fler fins idéer än hatet.Men jag kan inte ställa mig på en sida som med sitt blotta namn är självemotsägande. Det är som att gå med i en antinazistorganisation som heter "gasa dom" eller dyl, blä!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-07 19:31:00
|
|
Nisse |
Det är gulligt att se att "Solens" världsbild är svart och vit. Det ena är orsaken, inte det andra. Eller är det så att du försöker tala om för andra vad de ska tycka är rätt svar - ett feministiskt. Jag klarar av att se att båda sår split mellan könen, men medan det är svårt för var och en att göra något för att minska våldet,
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-07 19:32:00
|
|
Nisse |
så är det rätt lätt att låta bli att diskutera våld i relationer i termer av "kön mot kön" i st f i termer av moraliskt depraverade - oavsett kön - mot deras offer - oavsett kön. Låt bli att göra relationsvåldet till en könsmaktsfråga, så ska du se att män också ställer upp för att minska våldet, oavsett könet på förövaren. Men då är förstås frågan inte lika intressant att älta för radikalfeminister som vill använda den för att rättfärdiga revolutionen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-08 12:04:00
|
|
Solen |
Nisse: Varför är min världsbild gullig och svartvit? Vad har jag med radikalfeminister att göra? Vilken revolution? Vad yrar du om kort sagt. LÄSTE du mitt inledande inlägg?
|
| |