|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-04 23:09:00
|
|
Marcus |
Men skall man följa ditt resonemnag så är det banne mig Kvinnors våld mot män som skall lyftas fram, läs DN, Det våldet är VERKLIGEN något som har gömts undan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-05 00:42:00
|
|
sandra |
Jag menar inte att våld mot kvinnor på något sätt ska prioriteras, vad jag menar är att det är bra att det har börjat diskuteras på ett annat sätt. mvh Sandra
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-05 04:05:00
|
|
Nisse |
Det SKULLE vara bra om våldet började diskuteras på ett annat sätt, nämligen i termer av könsneutralt våld mot partnern med individualpsykologiska förklaringar i st för att hela tiden beskrivas som det främsta sättet att upprätthålla könsmaktsordningen. De enda som gynnas av den nuvarande ensidiga och felaktiga beskrivningen, där misshandlade män osynliggörs, är radikalfeminister som vill föra en revolutionär marxistisk politik.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-05 04:06:00
|
|
Nisse |
Deras vrångbild av verkligheten gynnar definitivt INTE enskilda misshandlade partners - varken män eller kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-05 10:39:00
|
|
Marcus |
Well... Sandra.... detta sättet det har börjat diskuteras på är defentivit FEL sätt... Ni får alla oss män emot er.. och om du har missat det så är män halva befolkninen och vi kan vara en stark allierad men nu blir vi bara en stark fiende i dessa resonemang. Kriga mot oss och vi försvarar oss.. Samarbete och vi samarbetar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-05 10:40:00
|
|
Marcus |
Alla förlorar på det som sker nu. Alla utom hatet illskan och mörka sidor av människan. Men är det så ni vill ha det... så är det så det kommer att bli Ni väljer.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-05 11:32:00
|
|
sandra |
Marcus. Tycker att det är tråkigt att du upplever det som att bara för att kvinnor blir slagna och det diskuteras så smutskastas all män och att detta i sin tur skulle leda till fiendeskap. Det känns väldigt avlägset. Istället är det väl av största vikt att våld diskuteras, detta oavsett vem som blir slagen eller slår? Det ligger ju i allas intresse att minska våldet. mvh sandra
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-05 13:11:00
|
|
Daniel Wijk |
Jag tror knappast han är ensam om att tycka detta. Många ledande feminister uttalar ju sig hela tiden om mäns kollektiva skuld. Var är ni andra feminister som inte tycker så då? Är ni på fiskesemester eller vad? Om kvinnor i större utsträckning skulle stå upp och försvara sina män skulle nog fler män göra detsamma för kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-05 13:16:00
|
|
Daniel Wijk |
Nu ska du itne tolka det jag skriver som att jag säger att alla kvinnor är likgiltiga inför mannen, men i min världsbild beter en övervägande majoritet av er på det sättet. Inte så underligt om man inte orkar ställa upp för er längre då. Det som Marcus Ottosson har skrivit om här på sourze.se beskriver även min uppväxt. Tro fan att man till slut inte orkar längre.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-05 13:27:00
|
|
Marcus |
JA SANDRA jag diskuterar gärna våld, men inte det ena våldet framför det andra... Tydligen byger du plötsligt åsigkt
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-05 13:29:00
|
|
Marcus |
Precis som Daniel säger ,.. man orkar inte längre...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-05 13:34:00
|
|
sandra |
Marcus. På vilket sätt byter jag åsikt?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-05 14:27:00
|
|
Marcus |
Din artikelt bygger på att kvinnors våld skall pratas om.
Nu skriver du istället: "Istället är det väl av största vikt att våld diskuteras, detta oavsett vem som blir slagen eller slår? Det ligger ju i allas intresse att minska våldet. mvh sandra"
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-05 14:29:00
|
|
Marcus |
Alltså del två det du skriver NU. Är exakt det som 95 härinne tycker, det är det jag tycker, det är det vi kritiserar dig för att inte tycka. Du vill föra fram våldet mot kvinnor. Vi vill föra fram ALLT våld. Du har plötslilgt bytt från din åsikt till vår... då är ju diskussionen slut. Du håller med oss.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-05 14:32:00
|
|
Marcus |
Vi gör ingen skillnad på kön, kvinnans våld mot mannen är inte värre än mannens våld mot kvinnan. Mannen har också rätt att känna sig säker i sitt hem, LÄS DN två artiklar från förra veckan. Sen har vi alla homosexuella par, där den ena blir slagen av den andra, dom har också rätt att känna sig säkra i sitt hem.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-05 15:12:00
|
|
sandra |
Marcus. Min artikel innebär inte att jag inte tycker att man ska diskutera våld mot män. Det är inte det jag skriver. Jag har inte på något sätt "bytt åsikt". Allt våld ska självklart diskuteras, däremot ser jag inte att man altid måste diskutera våld generellt.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-05 15:13:00
|
|
sandra forts |
Jag skriver inte heller att något våld är värre än något annat. För det är inte min åsikt. mvh sandra
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-05 15:18:00
|
|
Daniel Wijk |
Är det bra att diskutera invandrares våld mot "svenskar" då? Om man inte tar iallafall en hyffsat generell hållning till problemet så finns det risk för att fördommar och hat får företräde istället för att man får en sund debatt.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-05 15:28:00
|
|
sandra |
Jag tycker att man kan diskutera våld mot kvinnor i svenska hem. Jag tycker inte att det är jämförbart med det exempel du väljer dvs invandrare kontra svenskar. mvh sandra
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-05 18:51:00
|
|
Nisse |
Att som du säga att man visst kan diskutera våld mot kvinnor i svenska hem, är som att se en boxningsmatch mellan en man och en lika stark kvinna och säga att vi måste diskutera att han slog henne. Dessutom krävs det av män att de ska diskutera att han slog henne och att alla män ska ta ansvar för att han slog henne och få skuld för hans slag om man inte gör det.
|
| |