Våld mot kvinna eller man?

Inlägg #1: Postat: 2004-11-05 00:44:00
sandra
Jodå, jag läser dn. Där diskuteras just nu kvinnans våld mot mannen. Det ena tar inte ut det andra.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-05 12:44:00
Biff
Det ena tar inte ut det andra. Istället är de du som bara tar ut det ena. Kalla artikeln "Våld i hemmet eller staden", så går budskapet fram.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-05 12:52:00
sandra
Jag förstår att du tycker det. Jag anser att våld bör diskuteras, oavsett mot vem det riktas. Att min artikel handlar om mäns våld mot kvinnor betyder inte att jag inte inser att det förekommer våld mellan män eller mot män. Jag ser fram emot att läsa artikeln om "våld i hemmet". mvh sandra
Inlägg #4: Postat: 2004-11-05 17:46:00
Tomas
Jag har vuxit upp i en familj där min mor använde våld mot oss andra i familjen. Att då dagligen år ut och år in behöva läsa och höra om mäns våld mot kvnnor, kvinnor som diskrimineras och kvinnor som uttnyttjas sexuellt men inte ett pip om mäns utsatthet i samma situation är helt klart tärande i längden. Din artikel Sandra är bara en i mängden som långsamt men säkert hjälper till att bryta ner oss utsatta män. Jag tycker därför att du är naiv som inte verkar förstå just detta. Mvh Tomas
Inlägg #5: Postat: 2004-11-05 18:58:00
Nisse
Lika mycket som du ser fram emot en beskrivning om "våld i hemmet" ser vi diskriminerade män fram emot en studie som balanserar regeringens Slagen Dam där enbart kvinnors våld mot män tas upp och där våldet mot män beskrivs som ett lika allvarligt samhällsproblem.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-05 18:58:00
Nisse
Så länge du inte samtidigt som du du pratar om hur viktigt det är att uppmärksamma våld mot kvinnor också tar upp detta mycket viktigare problem att misshandlade män osynliggjorts i tiotals år p g a feministisk lögnpropaganda så är du en hycklare. Försök eftersträva rättvisa mellan könen istället för att verka för marxistisk könskamp.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-08 19:59:00
malin
haha, varför skulle det vara pinsamt att inte läsa den liberalt vinklade blaskan?
Laddar...