Ja, stryk får de banne mig tåla

Inlägg #1: Postat: 2004-11-04 15:30:00
Dennis
Slog du inte tillbaks?
Inlägg #2: Postat: 2004-11-04 15:46:00
anonym
För att göra en lång historia kort: nej, det gjorde jag inte.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-04 16:48:00
Chris.X
Enligt feministerna finns inte du. Inte heller de många andra män som finns i din situation. Om man säger att kvinnor som blir slagna av sina män ligger illa till, är det mycket mycket värre för män. Ingen tar dem på allvar. Se bara Dennis inlägg som exempel.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-04 16:51:00
Chris.X
Att det är bara män som slår är lögn och åter förbannad lögn. På sidan ifeminists.net finns massor med artiklar, b.la. finns en man som heter George Rolph som startat ett nätverk som heter Man2Man med män som blivit misshandlade. Som hjälper andra män så gott dom kan. En intressant artikel som man blir upprörd över är: Länk: ifeminists.net
Inlägg #5: Postat: 2004-11-04 16:53:00
Chris.X
George har själv blivit svårt misshandlad av sin före detta fru. Ingen tog honom på allvar. Polisen trodde inte ens på honom när han blivit svårt knivskuren, och ligger i sitt eget blod. De trodde bara att kvinnan försvarat sig själv. Kvinnan fick deras barn, samt underhåll från Gerorge, trots att det var hon som manipulerat och misshandlat Gerorge och deras barn.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-04 16:55:00
Chris.X
Tyvärr är Georges histora inte unik. Det är många män och kvinnor som drabbats av samma sak: Att bli misshandlad psykiskt och fysiskt av sin partner. Men sålänge det bara är män som slår enligt dagens mediafeminister så kommer den kvinnliga delen av dessa psykopater att kunna göra precis som dom vill. Mannen är ändå den som är misstänkt, för han är man.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-04 17:05:00
Chris.X
En tidigare arbetskollega till mig råkade ut för samma situation. Lyckligtvis var han bra mycket större än hon, så hon gjorde inte någon fysisk skada på honom. Däremot misshandlade hon deras barn, och fick vårdnaden samt underhåll. Min arbetskollega gick i personligkunkurs. Trots att hon hade alkoholmissbruk fick hon vårdnaden i alla fall. Hon var kvinna. Modern är alltid en bättre förälder resonerade rätten. Punkt.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-04 17:07:00
Chris.X
Självklart är det förkastligt att kvinnor inte blir tagna på allvar i rättssystemet när de anmäler sina misshandlare. Men värre är att män inte blir tagna på allvar, ens av SINA KOMPISAR. Inte ens av någon. Alls. Överhuvud taget. "Män som blivit misshandlade? Det finns väl inte... Kvinnor gör inte sånt..."
Inlägg #9: Postat: 2004-11-05 05:54:00
Michael Ståhlberg
Laddar...