"Va fan, måste jag räkna själv?"

Inlägg #1: Postat: 2004-11-02 08:35:00
Malin K
Haha.. vad skulle en sån kosta då?
Inlägg #2: Postat: 2004-11-08 09:09:00
Fr€dd€
Det finns inga givna succeer via internetdejting, knappast blinddates heller. Varför inte mecka sin egen hamburgare? Utan innehålls deklaration? Vad är det man skall uppleva?
Inlägg #3: Postat: 2004-11-08 09:11:00
fr€dd€
Om man inte kan vara trygg utan annat, varför söker man inte tryggheten utanför alla spraydates och gud vet vad. Det är en större fejk och illusionerande idé om en sorts gemenskap.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-08 09:15:00
fr€dd€
Varför är det så viktigt att vara bekräftad och tro att livet består av en massa nätkontakter? Är det äkta? Vad tar tiden vägen för all den flykt och inbillning som detta medför? Om ni skaffar familj? vilket substitut skall då "ta över " det intresse som alla dates och nätkontakter ger..?
Inlägg #5: Postat: 2004-11-08 09:17:00
fr€dd€
Jag tror och hävdar;att om man är fast, och "drogar" på dessa siter, msn och allt, så kanske man har svårt att finna sin egen lycka, sin egen trygghet, om man ständigt lockas ut i vimlet med en tanke;liv och bekräftelse, upplevelser, nyfikenhet.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-08 09:19:00
fr€dd€
Om man nu väljer detta, så kan man inte heller komma sedan och säga;fan vad livet är trist, var finns the real life? då fortsätter man igen och drogar på nätet. För det är jsutd et är, en drog. Fråga till er båda;har ni någon gång varit utan internet minst en månad i ert liv självvalt utan att få " abstinens"?
Inlägg #7: Postat: 2004-11-08 09:23:00
fr€dd€
En skön fråga att besvara. Gräv in under era begär och försök lista ut vad ni egentligen behöver. Er själva eller Internet..?

Länk: ssandland.blogspot.com
Inlägg #8: Postat: 2004-11-08 09:27:00
fr€dd€
Varför jag reagerar är av följande skäl;jag har sett bra intima förhållanden som gått åt helvete just pågrund av den där internetdrogen-där paren sitter med vars en dator och lever skilda liv i ett gemensamt. Eller det kanske är på väg att utvecklas en ny sorts förhållande? Möjligen är det äkta efter det nya tidearvets internetmiljö, vad vet jag.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-08 11:55:00
fr€dd€
Varför jag ställer denna fråga till er två, är att jag själv brottats med dessa tankar, om just en viss typ av internetberoende i tidigare perioder.
Jag tror att detta är ett större "dilemma" för dom flesta, än vad man egentligen vill tro. Så ser jag det.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-08 11:59:00
fr€dd€
När man måste välja en framtid med det som man uppfattar som äkta, består tvivlen kvar, om att det finns ett liv på nätet som fortfarande drar i en? Det vore intressant med andras erfarenheter.
Tycker temat som sådant är viktigt och intressant,
Inlägg #11: Postat: 2004-11-08 12:01:00
Malin K
Jag har också sett förhållanden gått i kras pga internetdrogen. Har levt igenom ett sådant. Och det är där jag menar man bör vara jäkligt medveten om vad man söker, behöver. Och vara medveten om att man i en relation via nätet kanske inte alls går in i en relation av samma orsaker.
Laddar...