Snabba klipp

Inlägg #1: Postat: 2004-11-01 12:25:00
jörgen öhlund
Ja, det hemska är att det drabbar alla andra. bidragsfusk verkar vara socialt accepterat, som stöld till viss del också blivigt bidragsfusk är även stöld. Men vad ska man göra för att komma åt problemet?
Inlägg #2: Postat: 2004-11-01 13:55:00
Ps.
Några förslag hur man minskar fusket; tvinga arbetsgivarna skaffa arbete åt alla genom att ”hota”, annars avskaffas deras privilegier, deras rätt att starta, driva och lägga ner företag, rätten att anställa och avskeda etc. Tvinga dom ge en lön som går att leva med utan att behöva ”tigga” och ”fuska”. Stoppa stressen på jobbet så att man orkar leva även utanför etc. Öka trivseln så att man inte blir sjuk av enformigheten. – Man längtar efter att gå till jobbet uppfyllt av glädje. Utopi? Yes!
Inlägg #3: Postat: 2004-11-01 17:40:00
KS
Jag kan förstå att en del fuskar då man hela tiden ser hur politiker och tjänstemän myglar och roffar åt sig utan minsta samvetskval.
Börjar de leva som de lär så kanske det blir en attitydsändring även bland folket.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-01 19:28:00
Rae
Ja,då ska AF tex sluta föda företagen billig arbetskraft i form av praktikanter som bekostas av staten.Tvinga dem att anställa om de behöver arbetskraft!De är de verkliga opportunisterna....
Inlägg #5: Postat: 2004-11-01 19:43:00
Malin Michea
Jag har varit jättefrestad att fuska, till och med blivit rådd att göra det av vänner, främlingar och läkare!. Men jag vill inte, för jag gillar inte fuskare själv. Men ibland är det svårt att stå emot, speciellt just nu när saldot på kontot är minus 90 :- och medicinen börjar ta slut utan att jag har möjlighet att köpa ny, kängorna är så trasiga att jag inte kan gå ut när det regnar...Men äsch, jag tänker inte fuska och det tycker jag inte att andra ska göra heller.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-01 19:46:00
M
Reinfeldt kommer att ordna det här åt oss. Om det inte vore för att över 50 av de som röstar tror sig vara beroende av den ofantliga sektorn.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-01 23:08:00
Alf Carlsson
En intrevju med ansvarig för kontrollen på FK berättade att kontrollen i första hand hade moraliska motiv och att svinnet är en droppe. Jämför med Företagsledarnas bonusar i miljardklassen, eller GM som lät Volvo betala 8 miljarder i royalty som saknade grund, samt lönerna till det retarderade mellancheferna som batalas för att hålla käften.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-02 00:21:00
Alf Carlsson
Fastighetskonsulterna - fler fuskande bidragstagare; Länk: dn.se
Inlägg #9: Postat: 2004-11-02 08:23:00
Alf Carlsson
Det är allmännt kännt att "ekonomisk rådgivning" från bankernas mäklare har ett lägre värde än en slumpgenerator, att köp&sälj-tipsen från "affärstidningarna" har den överlägset sämsta utveckllingen på börsen. ÄNDÅ sysselsätter branchen massor av bidragstagare, som dessutom har den egenheten att man aldrig någonsin behöver ansvara för sina usla råd.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-02 14:08:00
Sunny
En mycket tankeväckande artikel o välskriven som vanligt Men jag reagerar nog inte så mycket på den där ensamma mamma som tar ut ersättning för sjukt barn för att hon inte har råd med karensdagen eller alla de andra "småfuskarna." de som försnillar milliarder på laglig väg avgångsverdelag,överbetalda fallskärmar o ibland rena mutornastör mig mera.Politikerna är en grupp storsnyltare.
Laddar...