|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-31 18:21:00
|
|
Per Lindgren |
Jag tror inte du menar vad du skriver. Elitidrotten är sporren för ungdomsidrotten vilken i sin tur är ett utmärkt alternativ till kriminalitet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-31 20:46:00
|
|
Svar 1 |
Publiken då? Hur många kriminella som finns där. Hur många av dem som vrålar "Hata, hata, döda, döda", det är väl sinnessjukt, rentav kriminellt. Är det så ungdomen skall vara? Då är det bättre att de ägnar sig åt musik, motionsidrott mm. Elitidrotten är inget föredöme för ungdomarna. Barnfotbollen, från 7 år, är t.ex. inriktat på elitistiskt tänkande. 40 killar i en 7-års grupp, när dom är 14 är det bara 10 kvar. Vad gör dom 30 som inte platsar? Kriminella kanske?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-31 21:26:00
|
|
Bergmark |
"Då är det bättre att de ägnar sig åt musik" -Djävulsdyrkarrock, nationalistisk musik, det blir ganska mycket i samhället om vi lägger ner allt som inte ser bra ut i vår värld.
Alternativet till fotboll blir säkert tex kamphundar som slåss tills en hund dör. Bättre?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-01 14:08:00
|
|
Svar 3 |
”Alternativet till fotboll blir säkert tex kamphundar som slåss tills en hund dör.” Eftersom elittänkandet inom idrotten orsakar att 30 av 40 ungdomar inte får plats inom den elittänkande idrotten så finns det inte något annat alternativ än ”döende kamphundar”. Hur korkad är du? ”Kamphundar som slåss tills en hund dör.” Ofattbart!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-02 12:04:00
|
|
Bergmark |
Vilken agumentation! Jag kan bara hänvisa till svar 3 så får läsarna själv avgöra vem som har svårt med slutledningsförmågan. Jag ska hjälpa dig på traven: Jag menar naturligtvis att LIGISTERNAS alternativ till fotboll blir kamphundar OCH DYLIKT.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-02 12:06:00
|
|
Bergmark |
Jag börjar tro att du är allvarlig när du skriver "Lägg ner alla högre serier". Ursäkta i så fall att jag överhuvudtaget svarade på inlägget.
|
| |