|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-31 14:26:00
|
|
Peter |
Ingriper när någon blir utsatt för våld, anmäler, ställer upp som vittnen, visar civilkurage på offentliga platser, arbetsplatser och i privatlivet när vi blir vittnen till fysiskt våld eller mobbning. Trotsa massmediabilden av hur vi ska vara. Trotsa reklamens manipulationer av vår självuppfattning och vad vi behöver köpa för att bli lyckliga. Ifrågasätta våra ideal och var de kommer ifrån. Ta ansvar för vår egen situation.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-31 14:56:00
|
|
Inger Olsson |
Adam feminist: "Att kvinnan behagar endast mannens kollektiva blick" är en feministisk skröna men ytterst föraktfull. Mannens övriga sinnen deltar också, som hos kvinnan, i ett samspel vid sexuell upphetsning. Vi har ju ca. 11 miljarder nervtrådar och är komplexa varelser, något som dessa feminister saknar givetvis kunskaper om.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-31 14:56:00
|
|
Inger Olsson |
Människan har i miljoner år, så länge hon har funnits, smyckat, målat sig för att ä v e n attrahera i ett både socialt spel och i sitt sökbeteende efter partner.
I övrigt ställer du frågor, eller snarare konstaterar en massa påståenden, vilka jag iofs är kritiska till, men som jag inte i artikeln direkt berör och som heller inte är syftet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-31 15:04:00
|
|
Lasse P |
Manliga feminister tycker jag håller samma intellektuella grundstandard i genomsnitt som Jackie Arklöf. Negern med nazisympatier om ni minns honom? Feminismen är en manshatarideologi. De män som hatar sig själva kan väl bara supa ihjäl sig och inte krångla till det genom att bli feminister?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-31 15:22:00
|
|
Tomas |
Adam: Det vore bra om du inte bara rapade upp floskler från det politiska beställningsjobbet slagen dam, där en ovälkommen komplimang räknas som sexuellt våld! Tänk lite själv.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-02 13:17:00
|
|
goggle |
jag håller med Adam, men nästa fråga är: Vad gör vi åt media som konsekvent målar upp män som våldsverkande kåtbockar?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-04 19:24:00
|
|
Johanna |
Feminismen är INTE en manshatarideologi! Det är att aktivt göra något åt könsmaktstrukturerna i samhället! att sen vänstern tolkar feminismen som något helt annat är en annan sak.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-04 19:27:00
|
|
johanna |
Bra sagt Adam
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-06 19:06:00
|
|
nadaham |
Det där med att över hälften av alla kvinnor har blivit utastta för våld från män baseras på att ex. en ofrivillig kram är våld. Det anser dock inte jag.
|
| |