Inlägg #1: Postat: 2004-10-31 02:51:00
|
Bergmark |
Kvällpressen är ju alltid kvällspressen förståss. Men om man jämför med andra "skandaler" har inte den här storyn överdrivits eller förlöjligats tycker jag.
Att bjuda sina arbetskamrater på haschkaka lockar helt enkelt till skratt. Vi kan nog inte komma ifrån det.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-31 13:54:00
|
Åsa |
Om du jämför Expressens artiklar gentemot Aftonbladets, så ser du nog skillnaden...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-31 13:56:00
|
Åsa |
Glömde en sak, det är klart att det lockar till skratt. Funderar på om det hade varit mindre skrattretande om han bjuidt på butterkaka...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-31 18:05:00
|
Bergmark |
Har läst både AB och Expr på nätet. Jag ser ingen skillnad. Jag hör försökt gå tillbaka och se vilken tidning du anser är värst men förstår inte. Kan du ge exempel. Kanske är det löpsedlarna och i papperstidningarna som det presenterades på ett sämre sätt?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-31 18:37:00
|
Åsa |
Expressen
Omkring 20 personer hade samlats och de som skulle sluta bjöd på kaffebröd.
Inom en halvtimme började många må dåligt.
När vaktmästaren Paul Möhlenberg, 36, kom till personalrummet såg han hur det första offret – en äldre kvinna – sjönk ihop på golvet. Snart blev allt fler sjuka och SOS larmades.
– Det var människor överallt. Folk låg på golvet, på borden. Vi har bara ett vilorum och där var det fullt, säger han.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-31 18:39:00
|
Åsa |
Aftonbladet
Han hade med sig tre hembakade kakor - en cheesecake, en äppelkaka och en sockerkaka - som han bjöd ett 20-tal anställda på.
- Han sa att vi skulle prova hans cheesecake. Han hade speciella kryddor på den, säger en av de anställda.
Personalen åt av de goda kakorna och drack kaffe och lyckönskade 27-åringen, som skulle börja ett nytt jobb.
En kvinnlig trädgårdsmästare föll ihop i yrsel i odlingarna.
|
|