Tillfälligt invandringsstopp!

Inlägg #1: Postat: 2004-10-30 14:39:00
Jakob
Du är mer än lovligt naiv. Södertäljefallet och flera andra gruppvåldtäkter är enligt dig socialtpolitiska misslyckanden! Säg det till de kvinnor/tjejer som har blivit drabbade! För att vi har tagit i mot invandrargrupper som har en kvinnosyn som är vidrig.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-30 15:34:00
Malin K
Tycker man är mer naiv om man tror på polettlösning att stoppa invandringen. Och ja, jag tror det är en integrationspolitik som är misslyckad, dessa våldsmän är en andrahandsgeneration, födda och uppvuxna i Sverige. Eller vad menar du, att det skulle vara en genetisk nedärvd kvinnosyn som ploppar upp i sådana här fall? Jag är född och uppvuxen i Södertälje och är minst av allt naiv när jag säger detta är ett dubbelbottnat problem som vi svenskar äger lika mycket.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-30 16:11:00
Jakob
Exakt så menar jag. Det är en nedärvd föraktlig kvinnosyn som de flesta muslimer har. Denna syn ändras inte för att de kommer till Sverige. Eller du kanske tycker att de muslimska kvinnorna/tjejerna är lika fria som de svenska kvinnorna/tjejerna?
Inlägg #4: Postat: 2004-10-30 16:24:00
Fylke
Invandring och integration måste gå i samtakt. Du kan inte reformera integrationen utan att reformera invandringen. Hela din argumentation är fånig.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-30 18:02:00
Malin K
Allt jag säger men tydligen inte lyckas med är att våldtäktsmålen vi ser är resultatet av en misslyckad flyktingpolitik från det generösa sextio- och sjuttiotalet.
I rest my case.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-30 18:07:00
Michael Ståhlberg
Varför kan inte du Malin K. inse att Jakob och Fylke har rätt? Är du - ingen förolämpning avsedd - med i Reclaim the streets eller vad? Börja fråga dina invandrarbekanta vad de tycker. Jag tror ärligt - om du presenterar fakta som jag - kommer att bli förvånad.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-01 23:00:00
Jakob
Jag får inte ihop din logik Malin K. Menar du på fullt allvar att alla våldtäktsmålen där invandrare har varit förövare är ett resultat av 60 och 70 talets invandrarpolitik? Hur då? Så vi har inte haft en generös invandrarpolitik på 80, 90 eller 2000-talet enligt dig? Tillhörde det vanligheten att man läste om gruppvåldtäkter på 60 eller 70 talet?
Inlägg #8: Postat: 2004-11-02 00:07:00
Jakob
Och för all del utveckla gärna ditt påstående, att södertäljefallet var ett socialtpolitiskt misslyckande. Socialtpolitiskt misslyckande det låter bra va? Ingen har något personligt ansvar? Det är ett socialtpolitiskt misslyckande! Vi tog inte vårt socialtpolitiska ansvar. Det måste kännas befriande för den stackars tjejen som blev utsatt för denna vidriga handling att hon nu enligt dig, vet att det berodde ett misslyckat socialtpolitiskt ansvar!
Inlägg #9: Postat: 2004-11-02 00:19:00
Jakob
Vem är personerna enligt dig?Bakom det ordet? Socialtpolitiskt ansvar? För då borde ju rimligtvis dessa personerna ställas till ansvar?
Laddar...