Så smakar jämställdhet

Inlägg #1: Postat: 2004-11-02 08:46:00
Peter
Jag vill även tacka alla kvinnor som reagerar mot detta och för fram sina åsikter här och på andra ställen. Majoriteten av män och kvinnor i Sverige tar avstånd från propagandan, men massmedia har hakat på och politikerna har demonstrerat en upprörande flathet och feghet.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-02 08:49:00
Peter
Dock, det finns motbilder även i pressen. T.ex i dagens DN finns en artikel om en man som i två år utsattes för misshandel av sin kvinna. Det är inget angrepp på kvinnor, men det kräver andra förklaringar på våld i samhället. Lägg särskilt märke till definitionen på kvinnomisshandel i NE.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-02 09:47:00
A. D
Vad är det som Michael Lundahl hindras från? Att vara en man? Han har skrivit att han älskar kvinnor - alla - stora som små. Är det det jämställdheten handlar om helt plötsligt? Att faktiskt ALLA kvinnor är sexiga?
Inlägg #4: Postat: 2004-11-02 11:03:00
Marcus
Jag störs mer av den mansbild som förs fram från feministhåll. Än den som förs fram i Media. Nu läser jag inte Slitz kanske jag skall tillägga, men media är ju inte bara Slitz. Men jag gillar nya dressman reklamen:-
Inlägg #5: Postat: 2004-11-02 12:11:00
goggle
du fick dåligt betyg på din artikel. Det måste betyda att männen är rädda för det du säger. Go girl.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-02 12:13:00
Hannes
Vad vill du?
Inlägg #7: Postat: 2004-11-02 12:14:00
goggle
din jämställdhet smakar... mmm... poesi... men i jämställdhetens namn så finns det ingen skillnad på poesi och verklighet, så varför anstränga sig?
Inlägg #8: Postat: 2004-11-02 12:20:00
Michael Lundahl
Tack för uppskattningen. : Detsom dock frörvånar mig storligen är att en 3 år gammal artikel helt plötsligt seglat upp igen. har Sås-servern fått fnatt?
Inlägg #9: Postat: 2004-11-02 13:52:00
Per Lindgren
Det är intressant att alla tar för givet att hela kvinnobilden är skapad uteslutande av män. I mina ögon är det en ”hönan eller ägget”- situation. Man tar jämt Slitz och HM som exempel. Slitz förstår jag att man tar upp, då det är en väldigt ”grabbig” tidning. Inte för utviksbilderna, utan för hur den är skriven och reportagen som görs. HM däremot förstår jag inte varför man tar upp.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-02 14:13:00
elin
mitt intryck är att den starkaste kritiken kommer utav - inte det att han motsätter sig en eventuell idé om att killar bara vill ha tjejer som är typ som modeller - utan att han och män har så mycket att göra med kvinnors eventuella begär att rätta sig efter rådande ideal.han pratar om det naturliga urvalet och att eftersom kvinnor vill attrahera män är det män som bäst bestämmer om en kvinna e snygg eller ej.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-02 14:35:00
Biff
Detta är den femte artikeln på ungefär en vecka, som kritiserar feministerna. Kan man ana att svenska folket nu på allvar börjar tröttna?
Inlägg #12: Postat: 2004-11-02 16:14:00
Malin Köhlström
Så här, sammanfattat.... jag förtydligar gärna en åsikt, men jag tänker inte rättfärdiga den.
Jag höll med Michael i hans "Kvinna håll käft..." -artikel och reagerade på den respons den fick. Den som inte fattar ändå kan ju läsa hans artikel - kunde jag skriva om det inte vore så att den verkar vara borttagen helt plötsligt - ? -
Så enkelt är det.
Inlägg #13: Postat: 2004-11-03 16:23:00
Chris.X
Bra Malin! Det känns verkligen som om alla behövs för att verkligen belysa att våld mot kvinnor är inte det enda våldet som förekommer. ALLT våld är fruktansvärt, onödigt och dåligt för sammhället och oss alla. Det gäller allt våld. Inte bara "Mäns våld mot kvinnor", som diverse manshatande mediefeminister vill få oss att tro.
Inlägg #14: Postat: 2004-11-03 18:37:00
Malin K
Min artikel är skriven utifrån "Håll käft kvinna och fatta.." som inte ligger ute längre.

Den har ingenting med de ML-artiklar som ligger ute nu.
Laddar...