Kvinna, tyck rätt eller håll käft

Inlägg #1: Postat: 2004-10-30 00:30:00
Michael Lundahl
Jag delar inte ditt tok-korståg mot feminism. Det är i mina ögon lika illa som när radikalfeminister gör sådana här puckade uttalanden som Soares gjort. Du är lika fanatisk som Schyman. Att du står på diametralt motsatt sida av cirkeln gör inte att du har mer rätt än som Patrice eller Gudrun. Du är deras spegelbild.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-30 00:31:00
Michael Lundahl
Att du inte kan komplettera feminism med andra rättviseteorier är inget som *jag* tar åt mig av. Jag klarar av att försöka jobba för rättvisa för mer än en grupp.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-30 00:32:00
Michael Lundahl
Men tack för uppskattningen av artikeln. Det värmer. :
Inlägg #4: Postat: 2004-10-30 20:17:00
Marcus
welll du har skrivit en bra artikel.. men du har tydligen en väldigt dålig analysförmåga eller var artikeln bara ett lyckokast.

Mitt "tok-sågande" av feminismen som du kallar det är något jag delar med 80 av svenska folket så så "tokigt" är det inte.

Jag är emot feminism för den är kvinnodominerad. och har ett kvinnodominerat namn.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-30 20:18:00
Marcus
Med mer en en grupp? Du har sådana fördommar eller någtot. Jag jobbar gärna för rättvisa med hundra grupper. Men feminism är inte min idé om rättvisa. Feminism är kvinndominans och kvinnomakt.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-30 20:20:00
Marcus
Och jag är inte Gudruns Spegelbild. Försöker du ge igen för gammal ost eller? kan du inte ta beröm utan att sticka ett horn i mig för att jag på ertt rakt sätt kritiserade dig? Du är nog lika omogoen som du alltid har varit, trotts att du har skrivit en bra artikel.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-31 16:30:00
Marcus
Det är väldigt tråkigt att debatera med dig... väldigt väldigt... jag hoppas du fattar det
Inlägg #8: Postat: 2004-10-31 16:53:00
Michael Lundahl
"Feminism är kvinndominans och kvinnomakt." Enligt din förvridna och inskänkta analys möjligen. Jag står fast vid det jag sade: din åsikt är lika snedvriden och sjuk som Schymans populistiska utfall. Den är grund, generaliserande och mer baserad på en vilja att tycka illa om snarare än objektiv analys. Du är Gudruns anti-feministiska motsvarighet.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-31 23:42:00
Marcus
GÄSP!!!! Och du har fullkomligt fel och beter dig obs beter dig inte är som en IDIOT...
Min analy är inte grund, den är inte sjuk, inte populistisk och jag har ingen vilja att tycka illa om någon. Jag tycker inte illa om Gudrun. Det är DU SOM HAR EN FÖRVRIDEN LÄSUPPFATTNING. DU LÄSER HELT ENKELT VAD DU SJÄLV KÄNNNER OCH INTE VAD SOM STÅR.... *SUCK*
Inlägg #10: Postat: 2004-10-31 23:43:00
Marcus
Jag fattar inte hur man kan HÄVA UR SIG SÅDAN SKIT SOM DU HÄVER UR DIG. Jag skall göra allt för att undvika att överhuvud taget debatera med dig i fortsättningen. DET LEDER LIKSOM INGENSTANS...
Inlägg #11: Postat: 2004-10-31 23:44:00
MARCUS
BYE BYE
Inlägg #12: Postat: 2004-11-01 10:09:00
Michael Lundahl
Inte grund? Du som baserar din kritik på bland annat det *ord* som betecknar rörelsen. Dina artiklar här vittnar om att du har dålig detaljkunskap om feminism. Det du vet verkar snarare vara hämtast från aftonpressen. Du generaliserar bland feminister så det står härliga till. Din kritik är lika oseriös som tokfeministernas.
Inlägg #13: Postat: 2004-11-01 10:25:00
Michael Lundahl
Och du är så hatisk mot feminismen att du ger ut en *bok*. Seriöst alltså... du är precis lika tokig som Gudrun.
Inlägg #14: Postat: 2004-11-02 00:05:00
josephine
Funderar på om Marcus är emot sjuksköterskor också, eftersom det råder kvinnodominans i yrket och det har ett feminint namn?
Laddar...