Kvinna, tyck rätt eller håll käft

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-10-30 22:37:00
Björn
Men min fråga kvarstår ju: det finns ju uppenbarligen massor av olika typer av feminism. John Stuart Mill var en av de första feministerna, men hans åsikter delas bara av några av de nuvarande feministerna. När nu feminism är ett sådant brett spektra av åsikter, hur kan då begreppet antifeminism beteckna något överhuvudtaget?
Inlägg #22: Postat: 2004-10-30 22:50:00
Biff
Björn, för att märka ord, så tror jag inte begreppet "antifeminism" existerar. En antifeminist däremot, borde ju snarast rikta sig mot de människor hon tycker propagerar för fel saker. Det vill säga feministerna. Om det sedan sitter en massa osynliga bra-feminister och trycker i hålorna, spelar ingen roll. Så länge de inte märks, existerar de inte.
Inlägg #23: Postat: 2004-10-31 15:19:00
susanna s
Antifeministerna finns
www.antifeminist.nu
Inlägg #24: Postat: 2004-10-31 22:09:00
Michael Lundahl
Susanna: Gudrun har inte kommit med ett sådant förslag. Förslaget var att *utreda* kostnaderna för mäns våld mot kvinnor. Hon har aldrig sagt "Män skall betala skatt för våldet mot kvinnor". Attr du tror det bevisar bara att det är inte enbart vissa feminister som baserar sina åsikter på villfarelser. Antifeminister gör det också. Eller trodde du att du har fribiljett på sanningen bara för att du motsätter dig feminism?
Inlägg #25: Postat: 2004-10-31 22:10:00
Michael Lundahl
Jag är förvisso stark kritiker av Schymans puckade uttalanden... men det betyder inte för den sakens skull att jag han något till övers för folk som har så uppfuckade åsikter om feminism att de måste kalla sig antifeminister.
Inlägg #26: Postat: 2004-11-01 05:10:00
susanna s
Då är det väl inte mer än rätt att utreda vad den feministiska familjepolitiken kostar, med dagis utbyggnad, försäkring för vård av sjukt barn, utbildning av förskolepersonal, produktivitetsminskningen i företagen när föräldrar är hemma och vårdar sjuka barn etc etc. Tror du nån törs göra det?
Inlägg #27: Postat: 2004-11-01 10:10:00
Michael Lundahl
Vaqrför skulle man inte våga göra det? Herregud, det ingår ju i *budgeten* så det *måste* ju vara utrett. Brott är en kostnad som inte går att planera för. Det du nämner är inte den typen av utgift.
Inlägg #28: Postat: 2004-11-01 15:40:00
susanna s
Det är inte utrett. Den utredning som finns visade att barnomsorgen gick med vinst. Då räknades bara den summan som förändrarna betalar i skatt och avgifter med och vad själva dagisplatsen kostade. Övriga kostnader räknades inte med dessutom glömde man att om kankylen ska stämma krävs det att arbetslösheten är 0
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...