Kvinna, tyck rätt eller håll käft

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-10-29 18:00:00
Michael Lundahl
Jag är feminist. Jag håller inte med porrmotståndarna. Varför kan du inte skilja på feminist och feminist? Vet du itne att exempelvis Nina Hartley porrskådis är hängiven feminist?
Inlägg #2: Postat: 2004-10-29 18:10:00
D.E
Alla Feminister som vill diskutera sin tro brukar alltid komma med din åsikt som försvar. "Det är inte min form av feminism". Så må vara men som saker och ting ser ut idag är det vansinne att kalla sig för feminist...
Inlägg #3: Postat: 2004-10-29 18:12:00
D.E fots.
...detta eftersom debatten domineras av de radikala feministerna och ingen "godhjärtad feminist" verkar vilja försöka göra något åt det enda undantaget jag kan komma på är Susanna Popova. Varför? Veganer tar öppet avstånd från galningarna som bräner scanbilar, fotbollssuportrar tar avstånd från huliganer...
Inlägg #4: Postat: 2004-10-29 18:15:00
De forts...
...Bland feminister verkar det vara tvärt om. Ju mer extrem manshatare man är destå bättre! Fram tills dess de startas upp en förening av typen "feminister mot Schyman" eller liknande så kommer en feminist för mig representera i första hand en insnöad faschist.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-29 18:46:00
susanna s
Så länge det är tokfeministerna som tillåts att sätta agendan kommer jag att kalla mig för antifeminist.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-29 19:13:00
Michgael Lundahl
susanna s: Du, de "tillåts" ungefär lika mycket som att Geroge Bush "tilläts" starta krig i Irak.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-29 21:56:00
D.E
Michael: Kriget i Irak kritiserades offentligt från alla håll och kanter...hur mycket kritiseras tokfeministerna i Sverige?
Inlägg #8: Postat: 2004-10-29 23:50:00
Michael Lundahl
Hur mycket kritik av irak-kriget hör du i USA? Radikalfeminismen kritiseras. Men hur f-n tror du att det skall kunna höras när kritikerna behandlas så som jag nämner i artikeln?!
Inlägg #9: Postat: 2004-10-30 08:54:00
D.E
I USA har du kritik från massa tv-serier "tha daily show, southpark m.fl, Du har filmer typ Fahrenheit 911, världskändisar som går ut och fördömmer kriget! Visserligen äger republikanerna nästan all TV men ändå lyckas kritiken komma ut...
Inlägg #10: Postat: 2004-10-30 08:59:00
D.E
I den Sverige står alla kändisar, medier och privatpersoner i kö för att hylla profeterna inom våran nya statsreligion feminismen. Är du kvinna KAN du komma fram med lite kritik men då ignoreras du oftast. Som man är du körd....detta är i första hand kvinnornas religion och otrogna män bör stenas...
Inlägg #11: Postat: 2004-10-30 09:04:00
D.E
....Då läget är som det är...är det då smart att kalla sig feminist om man inte vill göra karriär på det hela? Personligen ser jag det mer idiotiskt än Ohlys envisan med att kalla sig kommunist.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-30 09:06:00
D.E
Jag är föresten nynazist...inte den otrevliga formen som springer omkring och sparkar ner invandrare. Det är inte MIN form av nazism
Ironi är det kanske bäst att förklara innan alla rabiata antirasiter får tokslag
Inlägg #13: Postat: 2004-10-30 10:25:00
susanna s
Man kan undra hur mycket av V minskade väljarstöd som beror på ohlys uttalanden och hur mycket som beror på förslaget om mansskatt. Jag tror att större och större grupper i samhället börjar att genomskåga feminismen och det är bra.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-30 13:14:00
Björn
Eftersom nu femismen generellt debatteras i denna tråd: feminismen verkar ju kunna betyda lite vad som helst, och blir det då inte samma sak med antifeminismen? Man är emot lite vad som helst i största allmänhet. Göran Persson, Yngve Holmberg gammal högerledare, Lars Leijonborg och Schyman, alla är de feminister. Vad röstar egentligen en antifeminist på?
Inlägg #15: Postat: 2004-10-30 13:27:00
susanna s
Själv har jag faktiskt röstat på V de senaste valen trots deras feminism har jag ansett att de övriga frågorna har vägt över, men eftersom att även sossarna verkar svänga och kräva en kvotering av föräldraledigheten och efter det vansinniga förslaget om mansskatt så blir det nog M eller KD i nästa val. Vi antifeminister röstar olika det är kritiken mot framför allt likhetfeminismen som förenar oss.
Inlägg #16: Postat: 2004-10-30 14:21:00
Michael Lundahl
Susanna: Vilket förslag om mansskatt är det du syftar på? Såvitt jag vet har inte en enda motion som säger "män skall betala skatt för mäns våld" lagts. Vad är det du pratar om?
Inlägg #17: Postat: 2004-10-30 14:22:00
Michael Lundahl
Eller kan det vara så att du är anti-feminist av samma orsak som vissa tokdårar är feminister: på grund av okunskap och löst mun-till-mun tjafs?
Inlägg #18: Postat: 2004-10-30 18:31:00
susanna s
Det förslag som gudrun kom med. Har du verkligen inte hört talas om det?
Att jag kallar mig för antifeminist gör jag efter mycket moget övervägande. förutom den orsak som jag nämde i mitt första inlägg i denna tråd finns det fler.
Inlägg #19: Postat: 2004-10-30 18:33:00
susanna s
forts
Jag tycker inte att män har ett kollektivt ansvar för vissa mäns våld mot kvinnor, jag är starkt kritisk till de såkallade geusteorierna och hävdar att de i allt för stor utststräckning bagatelliserar biologiska och evelotionära skillnader mellan könen och dess betydelser för könsrollerna.
Inlägg #20: Postat: 2004-10-30 18:35:00
susanna s
Jag är emot kvotering det ska vara kompetens som avgör inte kön. Ungdomar ska ha rätt att välja utbildning utifrån intresse och inte manipuleras att välja efter vad som politikerna anser är jämstält etc etc. Nöjd? Förklara för mig varför du kallar dig för feminist? Jag skulle även ställa mig frågande till en jude som är nazist. Jag kallade mig antifeminist långt innan jag av en slump hittade antifeministiska samfundets hemsida.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...