Anklagad för våldtäkt

Inlägg #1: Postat: 2004-10-29 10:07:00
Myran
Och flickan har kroppsliga bevis fortfarande om att NÅGONTING har hänt, men det tycks INTE gå in i din TRÖGA skalle! Men, vissa är enkelspåriga och lite puntade i skallen, så som du. Beklagligt, sorgligt! Din dåre!
Inlägg #2: Postat: 2004-10-29 11:24:00
Lelwani till Myran
Men kära nån, vill du få fram din poäng så går det inte med om du är hotfull. Kan vi inte vara trevliga istället och diskutera i ett sansat klimat?
Inlägg #3: Postat: 2004-10-29 11:58:00
Bergmark
är utredningen om det här fallet nedlagd eller pågår den fortfarande?
Inlägg #4: Postat: 2004-10-29 14:35:00
Sunny
Enligt polisen så är brottsutredningen nedlagd. Förmodligen blir det sociala som utreder nu för någonting i den familjen är troligen fel.Hittas någonting som verkar skumt kan utredningen tas upp igen.Tyvärr har polisen för lite resurser.En liten flicka som står mig väldigt nära började berätta om övergrepp för nästan 2 år sedan.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-29 14:40:00
Sunny forts
De skulle ha inträffat sommaren före: flickan som då var 8 år hade alltså tigit i över ett halvår. Hon berättade även på skolan som anmälde. Sedan gick månaderna o barnet var tvungen att besöka gärningsmannen som är mammans sambo.Pappan ringde o puchade polisen som till sist blev förbannad. En enda utredare hade 40! likadana fall liggande! Till sist blev det en förundersökning o även flickan som nu hunnit bli över 9 år hördes.Sedan gick det flera månader igen: åklagaren hade inte tid.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-29 14:43:00
Sunny forts
Till slut beslöt åklagaren att lägga ner fallet: det fanns inga bevis o det hade gått för lång tid. Jag har lusläst förundersökningen o i likhet med den polis som utredde fallet så är jag övertygad om att mannen är skyldig. Delar såsom att han o barnet tittade på porrr tillsammans har han erkänt då barnets mamma kommit på det.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-29 14:45:00
Sunny forts
Tyvärr står mamman på killens sida o vägrar,liksom barnets mormor, att ens läsa förundersökningen! Vilda fantasier sade de! När den incestdömde mannen fick resning för ett tag sedan kom samtalet: Där ser du vilken vild fantasi ungar har! När detta som jag skriver om här hände kunde jag ha skrikit:
Inlägg #8: Postat: 2004-10-29 14:49:00
Sunny forts
O jodå: samtalet kom igen! Det är delvis detta som fick mig att ta till pennan: varje kvinna eller barn som hittar på sådana här storys förstör för de verkligt utsatta barnen: deras trovärdighet krymps. Jag tycker att de poliser som tipsar tidningarna o sedan deras scoops är förkastliga. Innan media går ut med en sådan här allvarlig sak borde det hela granskas .
Inlägg #9: Postat: 2004-10-29 14:50:00
Bergmark
Att polisen inte utreder ordentligt är en tragedi. För offren, för de oskyldigt anklagade, för samhället.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-29 15:17:00
Myran
Polisen jobbar vidare, men i det tysta!
Inlägg #11: Postat: 2004-10-29 15:18:00
Sunny till B
De har för lite Hur ska en ensam man kunna utreda 40 fall ensam? Sedan är det så i fallet med min lilla flicka: Åklagaren vet att han inte kan fälla.Det saknas bevis. De flesta polisanmälda fall går inte till rättegång.Det är ett svårt brott att bevisa.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-29 15:41:00
Myran
Ja där ser ni själva, det står för fan till och med i tidningen att det ÄR kontaterat! Se länk:

Länk: expressen.se
Laddar...