Anklagad för våldtäkt

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-10-28 13:34:00
JoeHill
Jaha, vad bra! Men vad väntar de på då? Varför har de inte kastrerat den misstänkta killen än?
Inlägg #2: Postat: 2004-10-28 13:46:00
Jonna
Joe hill: jävla idiot
Inlägg #3: Postat: 2004-10-28 13:48:00
Bergmark
Har flickan sagt att hon haft sex frivilligt eller säger hon ingenting?
Inlägg #4: Postat: 2004-10-28 13:56:00
Bergmark
Och ursäkta om jag är för nyfiken, men är flickan invandrare? Får man fråga om hon är muslim utan att vara alltför politiskt inkorrekt?
Inlägg #5: Postat: 2004-10-28 13:59:00
Bergmark
För övrigt känner jag till området och reagerade över att flickan skulle ha gått till fots längs Solentunavägen från Sollentuna centrum till Pilvägen. Det är en promenad som är onormalt lång minst sagt.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-28 14:32:00
Myran
Flickan är svensk, blond.... så hon är inte invandrare eller något sånt.

Oh Jonna, det ÄR inte den mannen och den plats hon utpekat som är den skyldiga, eller vad man ska säga... Men någonting har hänt, men ingen vet var, med vem, hur osv... Jag har inte hört något på ett tag nu, så jag har tyvärr ingen aning om hur det gått, den senaste veckan.

Myra
Inlägg #7: Postat: 2004-10-28 14:33:00
Myran
Ursäkta Jonna, jag menar Joe Hill, ursäkta..

Som jag skriver, det är någon annan, vem vet jag inte, kanske vet familjen vem i dag, det vet jag inte heller.... det kanske är någon helt annan som flickan försöker skydda. Barn gör ju tyvärr gärna så.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-28 15:17:00
Jörgen
Ursäkta, men vem är det då som påstår att det inte har hänt något? "Media", naturligtvis. Men vem har de fått sina uppgifter från? Eller fantiserar de fritt?
Inlägg #9: Postat: 2004-10-28 15:36:00
Sunny
Nej det var flickan som kom med sin story o media hakade på. Polisen gjorde en stor utryckning efterom en överfalls våldtäkt av det här slaget kan innebära att en farlig man går lös. När flickan hämtat sig ifrån sin chock beskrev hon en man som hon mött på vägen o han var kvar på platsen o anhölls genast. Hade flickan inte erkänt att allt var ett påhitt så hade han antagilgen blivit häktad. Han hade friats i brist på bevis men hans liv hade varit förstört ändå.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-28 15:39:00
Sunny
Varför flickan hittade på sin story vet jag inte: Det kans ju finnas tusen skäl även om jag själv skulle gissa på en pojkvän o en arg pappa. Min poäng är att det finns en myt att barn aldrig hittar på sånt här o att inga kvinnor ljuger om våldtäkt o att den myten är mycket farlig.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-28 15:46:00
Punka
Åter igen, en myt om att barn och kvinnor aldrig ljuger om våldtäkt? Var i allsin dar har du hittat den myten???
Inlägg #12: Postat: 2004-10-28 15:48:00
Myran
Flickan kom som Sunny säger med sin story. Sedan finns det bevis, enligt undersökningar och poliser att någonting har hänt. Det är bara frågan om VEM, VAR och HUR. Flickan skyddar tyvärr någon och ett barn kan lätt, i en pressad situation, denna gång från fadern... utge något annat än det som faktiskt hänt. Det var ju knappast FLICKAN som ringde median, utan snarare föräldrar osv... Iknow!
Inlägg #13: Postat: 2004-10-28 15:50:00
Myran
Sunny, du kan inte tänka dig att flickan faktiskt blivit våldtagen, men att hon skyddar förövaren? När man som barn blir utsatt av någon man litar på, förälder, släkting osv, går man lätt in i en slags skyddande form, dvs... ljuger att det är någon som det inte är. Så, frågan är om det egentligen är lögn. Jag känner ju till familjens historia på ett helt annat sätt, och i det här fallet ÄR det INTE bara en påhittad lögn, det ÄR inte en pojkvän eller en arg fader! Så mycket VET jag!
Inlägg #14: Postat: 2004-10-28 15:51:00
Myran
Så flickan har hittat på en trovärdig story, för att skydda den egentliga förövaren... Det är så barn gör, glöm inte, ni pratar fan inte om en vuxen kvinna, utan om ett oskyldigt litet barn!
Inlägg #15: Postat: 2004-10-28 16:04:00
Sunny till Myran
Hon har naturligtvis en orska att ljuga. Kanske skyddar hon någon hon tycker mycket om? Kanske skyddar hon en pojkvän hon vet skulle råka illa ut då hon är minderårig?Kanske tror hon själv på sin historia? Skälen kan vara många men det jag fokuserar på i min artikel är att det händer att sådana här histoier inte är sanna o det händer att oskyldiga råkar mycket illa ut. Lyckligtvis tog flickan tilllbaka sin histioia innan den anhållne hunnit bli häktad.
Inlägg #16: Postat: 2004-10-28 16:06:00
Sunny
Om du känner flickan så kan du säkert räkna ut varför lättare än jag: Jag skrev om ett fall där jag inte alls känner till någonting utöver det media rapporterat. Att jag valde just detta fall berodde på att det hände nyss o att det upprörde många.
Inlägg #17: Postat: 2004-10-28 16:07:00
JoeHill
..kanske har hon tillfogat sig ev skador själv? vad vet vi? Ingenting förvånar mig längre.
Inlägg #18: Postat: 2004-10-28 16:08:00
Sunny
Oskyldig till vaddå? Hon är enligt sina egna ord skyldig till lögn. Någonting annat är hon väl inte anklagad för??
Inlägg #19: Postat: 2004-10-28 16:10:00
Sunny till Joe Hill
Ifall hon är mytoman eller psykiskt sjuk kan det ju ligga till så. Troligare är väl ändå att hon skyddar en pojkvän alternativt en våldtäktsman som står hene nära?
Inlägg #20: Postat: 2004-10-28 16:27:00
Myran
Åter igen, flickan har ingen pojkvän... som hon skyddar. Bevis på samlag finns, bland annat genom spermier, och jag misstänker att hon inte letat reda på en gammal kondom och kladdat dit spermierna själv.

Hon skyddar så vitt jag förstår någon som står henne nära, vem vet jag inte, kanske är det redan uppklarat. Men det finns en hel del misstankar som polisen, sist jag snacka med anhöriga, kollar upp.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...