Jila, 13 år från Iran - dömd till stening år 2004

Inlägg #1: Postat: 2004-10-26 13:09:00
Man Originalet
Alldeles riktigt, Lars! Vi har invandrare i Sverige som delar det iranska prästerskapets värderingar, och anser att män ska ha total kontroll över kvinnors liv och framför allt över kvinnors sexualitet. Detta tar sig uttryck i hedersmord och andra övergrepp mot unga kvinnor som vill leva självständiga liv. Men detta är förstås känsligt att kritisera, för då riskerar man ju att bli kallad "rasist". Då är det lättare att slänga ur sig dumheter som att "svenska män är talibaner"...
Inlägg #2: Postat: 2004-10-26 13:14:00
Alf Carlsson
Är du nu riktigt säkert att det just i detta fall är "männen" eller "muslimerna" som ska ta det "kollektiva ansvaret" eller kanske t o m hela världens PRÄSTERSKAP. Där lägger jag min röst. Naturligtvis är det prästerna, oavsett religion, som måste bära det kollektiva ansvaret för detta institutionaliserade barbari.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-26 13:21:00
Alf Carlsson
Präster, Rabiner, Påvar, Imamer och annat djävla löskefolk, åk till i Iran och bilda sköld. Irans historia är också er och nu är det dags att ta ett steg fram och skapa lite trovärdighet kring ert giddrande.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-26 14:42:00
Mike
Då får väl översteprästen Alf Carlsson leda den delegationen...
Inlägg #5: Postat: 2004-10-26 20:59:00
Alf Carlsson
Delegationen har redan åkt utan mig. Man man är inbjuden av Irans religiösa ledning för bibelstudier. där en förbön för syndarna som ska stenas utgör höjdpunkten före banketten, där Alf Svensson är injuden som talare i ämnet "Hur man lever ett helt liv i överflöd utan att ha tillfört någonting överhuvudtaghet mer än lite tafliga synpunkter som sägs härstamma från Guds innersta vilja."
Laddar...