Tala till mig Gudrun!

Inlägg #1: Postat: 2004-10-24 20:37:00
Marcus
Hej Gudrun!

Jag heter Marcus Ottosson och det var jag som skrev artikeln "Mäns våld - Nej feministers misshandel" som du senare skrev en replik på.

Jag har nu, eller redan i onsdags skrivit ett svar, men först nu ikväll så har min replik på din replik publicerats på www.sourze.se

Den finns under namnet "Tala till mig Gudrun."
Inlägg #2: Postat: 2004-10-24 20:38:00
Marcus
Jag vill understryka att jag vill att du skall tala med mig med ditt hjärta inte din hjärna. Min artikel är skriven till ditt hjärta inte till din hjärna.

Min lösning på problemet med feminismen är som alltid att den skall ersättas med en jämställd jämställdhetsröresle under ett jämställt namn, med en jämställd historia och med en jämställd analys av hur världen ser ut.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-24 20:38:00
Marcus
Precis som "demokratin" är "demokratisk" måste en "jämställdhets-rörelse" vara "jämställd" och inte som nu "kvinnodominerad"

Först när kvinnodominansen är bruten i feminismen så kommer männen självmant att engagera sig.

För ditt info, så skiljer sig den nya datatekniken sig från pappersformat. Detta innebär att om man skriver en artikel så förväntas det av skribenten att han/hon går in och svarar på dom komentarer som skrivs. På så sätt fortsätter debatten och man kan förtydliga sig.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-24 20:39:00
Marcus
Jag har inte sett ditt namn en enda gång. Du kanske inte visste att det tillhör god internet-debatt-sed att göra detta.
Det anses som mycket oartigt att inte göra detta.

Med vänliga hälsningar

Marcus Ottosson.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-24 22:23:00
Inferno
Hehe, jättebra, men jag tror du hoppas förgäves. Gudrun är av den typen som säger sitt och ignorerar alla andra. Det märks väl av hennes artikel att hon överhuvudtaget knappt verkar ha läst din artikel och inte ens bemödare sig att svara på den utan svamlar på sin egen självindoktrinerade linje. Tyvärr Marcus, Gudrun är Gudrun och Gudrun är Gud för Gudrun.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-25 00:00:00
Marcus
Du har troligen helt rätt... men för att kunna kritisera henne för det i framtiden så var jag tvungen att försöka. Nu har jag dokumentation. Det kanske blir ett kapitel i min bok "Farväl till feminismen"
Laddar...