Inlägg #1: Postat: 2004-10-27 22:13:00
|
Punka |
Så länge barn och kvinnor ljuger om våldtäkter/överfall, kommer vi aldrig åt problemets kärna, skriver du. Exakt vilket problem menar du, och vilken lösning har du att nå dess kärna?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-27 22:58:00
|
Bergmark |
Flickan har läkarundersökts och våldtäkt konstaterats, enligt polisen.
Så står det i Expressen.
Länk: expressen.se
Jag undrar verkligen hur dessa undersökningar som konstaterar våldtäkt går till.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-27 23:59:00
|
Björn |
Normalt sett är jag ingen anhängare av att måla fan på väggen, men jag undrar ändå: hur vet vi att det aldrig förekom något övergrepp bara för att flickan tog tillbaka anmälan? Hon kanske helt enkelt inte orkade gå vidare med det hela, bara så fort som möjligt försöka glömma istället. Jag kan faktiskt inte klandra henne i så fall. Men jag ser din poäng, vi har en tendens att utfärda färdiga domar för snabbt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-28 08:53:00
|
Johan |
Bra skrivet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-28 11:59:00
|
Myran |
Jag som känner flickan och vet lite mer, kan ju avslöja att NÅGONTING har hänt, men inte DÄR, för det finns BEVIS på HENNES kropp, om man säger så. Kan kanske vara BRA att veta!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-28 19:50:00
|
Malin Michea |
Hela din artikel bygger på ett faktafel att flickan ljugit om våldtäkt. Flickan har uppenbarligen utsatts för sexuellt våld av något slag. Det är ju alltid hemskt när någon blir oskyldigt misstänkt, men att utmåla ett barn som en ondskefull liten lögnhals är knappast lösningen. Nu vet jag mer än jag kan skriva har pratat lite med Myran men jag tycker att man inte ska vara så snabb med att säga vad som hänt/inte hänt. Det är ju ännu inte fastslaget.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-28 21:39:00
|
Pontus |
Intressant men slutkommentarerna var väl egentligen överflödiga? Jag menar, man läser väl inte en nättidning om man inte har någon läsförståeelse. Vad ger det en då?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-28 22:23:00
|
Sunny |
Så har jag ringt ett par samtal o kollat på efterlyst: en fråga som Leif GW skulle besvara i kväll handlar om detta fallet. Frågan löd: Kommer flickan som hittade på en falsk våldtäkt att åtalas? Polisen är helt frågande inför Malin O Myrans uppgifter om skader: enligt dem så fanns ingenting sådant. Min poliskälla brukar var pålitlig: Leif likså så nu får nog Myran eller Malin berätta var det hittat de där uppgifterna?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-28 22:55:00
|
Myran |
Sunny gumman... jag har ju för fan snackat med flickans anhöriga... ska jag lägga ut deras telefonnummer, adress och allt eller? Tror du jag är pantad i skallen? Du är fan SJUK, sök hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-29 09:51:00
|
Sunny |
Till er som inte såg efterlyst i går: Leif WG fick oxå frågan ifall det är vanligt att våldtäkter som i det här fallet är påhittade. Svaret var att det bara rörde sig om några få så att det är utomordentligt ovanligt. Som väl är.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-29 11:35:00
|
henko |
Sunny.. om du känner Leif GW borde du vara noga med att heter Leif GW och inte Leif WG som du skriver gång efter annan.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-29 14:03:00
|
Stefan |
Till Myran: sourze är ett debattforum, inte ett verktyg för mobbningskampanjer. Har du bara personangrepp att dela med dig av så håll tyst.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-29 15:22:00
|
Sune |
Jag känner en som heter Oskar. Men det var ett tag sedan jag pratade med honom. Oskar är god vän med Helge vars farsa är snut och patrullerar på Avenyen.
Så det så!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-10-29 15:44:00
|
Myran |
Här följer en länk där till och med media säger att det faktiskt konstaterats våldtäkt:
Länk: expressen.se
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-10-29 19:05:00
|
Myran |
Stefan
Ja, kanske det, men det är minst lika lågt att hävda att mina källor inte är trovärdiga, att påstå att hennes anhörigaföräldrarljugit mig i ansiktet. För det påstår Sunny!
Myran-Envis som tusa
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-10-29 19:07:00
|
Myran |
Sunny, är du polare med SakataEio, ChildLower? Är han din man?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-10-29 19:09:00
|
Myran |
Sunny, jag undrar vad du har för syn på RSCI?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-10-30 12:29:00
|
Myran |
Jag hänger inte med på vad det är för Sekter för Överlevare som Sunny drar upp? Finns det såna? Var då?
Jag är inte med i någon internetsekt och har heller aldrig hört talas om dom. Och flickans relation till mig är inte ett dugg intressant för polisen.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-10-31 12:42:00
|
Marlene Karnerfors |
Jag vill verkligen inte tro att en 12 åring hittar på en sådan historia, men vet att så kan vara fallet, i det läget hoppas jag verkligen att hon får ordentlig hjälp, en persom som så detaljerat kan återberätta en sådan sak mår verkligen inte bra, kanske är det något som har hänt tidigare?? Hoppas att BUP tar tag i saken och ger både henne och hennes familj den hjälp dom behöver
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-01 19:02:00
|
Det ni |
Sunny, du nämner att Du inte kan sprida ut vad din poliskontakt har sagt till dig. Min undran är "Får han säga vad som helst, när det gäller en minderårig, till vem som helst???"
Jag undrar, eftersom inte ens hennes anhöriga blir underrättade om hur det går. Och du undviker säkert som ALLTID att svara på min undran!
|
|