Akta dig för knarket igen

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2004-10-25 17:09:00
Carro
Striker: du vet absolut ingenting om mina kunskaper inom området, och därför bör du inte heller uttala dig om detta. Enligt dig verkar du vara den enda i detta forum som har "begreppen klart för sig", så varför inte informera oss okunniga istället för att kritisera våra kommentarer. Enligt min mening är det du som inte har något av värde att tillföra debatten.
Inlägg #22: Postat: 2004-10-25 17:25:00
Carro
Angående din kommentar om att det inte finns ngn olaglig narkotika i Sverige så har jag här ett citat "2 § De varor som upptas i förteckning I i Läkemedelsverkets narkotikaförteckningar får inte införas till riket, utföras från riket, tillverkas, försäljas, överlåtas eller innehas." Detta är vad jag menar med olaglig narkotika. Citatet går att finna i Läkemedelsverkets författningssamling på Länk: mpa.se
Inlägg #23: Postat: 2004-10-25 17:25:00
Carro
Jag hoppas att jag denna gång uttryckte mig tillräckligt klart för att även du ska kunna ta del av informationen.
Inlägg #24: Postat: 2004-10-27 13:29:00
Striker
Jo, jag vet åtminstone en del om dina kunskaper eller snarare okunskaper om narkotika. Det finns fortfarande inget som heter "olaglig narkotika" upplysningsvis och inget i det du skriver styrker det. Kan du ge mig ett exempel på "olaglig narkotika"?
Inlägg #25: Postat: 2004-10-28 19:33:00
Carro
Du tycks fortfarande ha lite svårt för att ta in information på rätt sätt. Efter citatet i mitt förra inlägg skriver jag klart och tydligt att "detta är vad jag menar med olaglig narkotika". Detta är vad JAG menar med olaglig narkotika. Det handlar inte om mina kunskaper vad gäller droger. Det du verkar ha problem med är mitt sätt att uttrycka mig.
Inlägg #26: Postat: 2004-10-28 19:43:00
Carro
JAG anser, baserat på § 2 i mitt förra citat, att den narkotika som upptas i narkotikaförteckning I är vad man i dagligt tal kallar för olaglig. Nu har jag förklarat mig och mitt sätt att uttrycka mig. Så snälla, berätta nu för mig vad du menar med att "ingen narkotika är olaglig". Eftersom du verkar vara så säker på din sak tycker jag det är väldigt lustigt att du hittills inte har kunnat/velat stärka den med något argument...?
Inlägg #27: Postat: 2004-11-01 20:16:00
Gustaf
Poängen med att knark skiljer sig från knark är att vissa sorters knark inte är farligt på samma sätt som andra sorters knark. T.ex. är expandering av sitt sinne med psykedeliska kemiska preparat eller växter inte samma sak som att vara heroinmissbrukare.
Inlägg #28: Postat: 2004-11-02 12:30:00
maria
Carro: Presentera då inte dina egna åsikter som om de vore objektiva fakta. Varorna i läkemedelsverket är inte olagliga om man får dom på recept av farbror doktorn.
Inlägg #29: Postat: 2004-11-03 17:48:00
Striker
Maria,
Precis!
Inlägg #30: Postat: 2004-11-03 20:22:00
Carro
Maria: Det är skillnad på att presentera sina egna åsikter som om om de vora objektiva fakta och att stärka sina argument genom att peka på fakta. De preparat som tas upp i Läkemedelsverkets narkotikaförtckning I skrivs aldrig ut av läkare i Sverige. Så det så! Läs citatet ännu en gång så förstår du säkert. Striker visar bara sin okunskap om ämnet då han inte själv kan komma med några argument till sina teser.
Inlägg #31: Postat: 2004-11-03 20:36:00
Carro
Gustaf: Jag vet mycket väl att det är stor skillnad på droger och droger och att det är ytterst viktigt att skilja dessa åt. Särskilt då vår drogpolitik ser ut som den gör idag. Jag har aldrig påstått något annat. Jag har dock förståelse för Johanna som inte skrivit ner alla de droger hon menar att man bör akta sig för. Artikeln hade då blivit mer lik en förteckning över narkotiska preparat än en artikel om visar brukets ibland så dystra öde, vilket jag tror var Johannas syfte .
Inlägg #32: Postat: 2004-11-03 20:37:00
Carro
Jag blev därför irriterad på Striker då han gav en aning respektlös kommentar, helt utan värde. Jag håller dock helt och fullt med dig Gustaf!
Inlägg #33: Postat: 2004-11-05 16:14:00
Striker
Carro,

Det är just det vad jag menar. Många människor uttrycker starka känslor mot droger/narkotika utan en kunna definiera ordet och vet därmed inte ens vad de pratar om. Och ja - det handlar faktiskt om kunskaper så att ev. diskussioner blir så korrekta som möjligt. Att skilja på medicin / narkotika /droger osv. ÄR viktigt, åtminstone för mig.
Inlägg #34: Postat: 2004-11-05 16:15:00
Striker
Som du helt korrekt skriver, är narkotika i Sverige de ämnen som blivit politiskt klassade som sådana. Idag lagligt - i morgon narkotika. Dock finns det fortfarande INGEN "olaglig narkotika" oavsett vad DU kallar det. Det är ungefär samma sak som att säga att en älgstudsare är olaglig vilket givetvis också är fel.

Har du bara rätt tillstånd är det inga problem att hantera narkotika tex inom sjukvården eller forskning.
Inlägg #35: Postat: 2004-11-05 16:16:00
Striker
Att du sedan skriver "De preparat som tas upp i Läkemedelsverkets narkotikaförteckning skrivs aldrig ut av läkare i Sverige. Så det så! " LOL! Jaså?! Har du hört talas om Ciprami?. Rohypnol? Morfin? Ditt uttalande visar bara att du inte har kunskaper att uttala dig i ämnet. Det är ifos inget att skämmas för då det delas av många mäniskor landet.
Inlägg #36: Postat: 2004-11-05 16:17:00
Striker
Då du anklagar mig för "att spela dum" / ha svårt att ta in din information och Johanna kallar mig för pucko istället för att agumentera kändes det inte så aktuellt att diskutera vidare. Men nu har jag svarat med förklaring och hoppas du lärt dig något nytt.
Inlägg #37: Postat: 2004-11-07 22:26:00
Carro
Är du helt säker på att Cipramil, Rohypnol och morfin tas upp i den första av narkotikaförteckningarna? I så fall minns jag fel. Du kanske har rätt och i så fall tar jag tillbaka mitt dumma uttalande och ber om ursäkt. Jag har lärt mig något nytt å det är väl det diskussioner bl.a. är till för? Då jag skrev olaglig narkotika i svar 19 gjorde jag det lätt för mig, men menade självklart den narkotika som av de flesta människor idag ses som olaglig.
Inlägg #38: Postat: 2004-11-07 22:35:00
Carro
Mina personangrepp har åtminstone följts av argument. Något jag har saknat från din sida. Äntligen! Tack! Nu är det en diskussion! Det VAR i varje fall en diskussion innan du avslutade den. Det kanske iofs var lika bra eftersom den kanske annars aldrig hade tagit slut. Jag anser fortfarande mig ha goda kunskaper inom narkotikaämnet, men allt är ju relativt och jag hoppas att de genom liknande diskussioner kommer att utökas ännu mer. Tack!
Inlägg #39: Postat: 2004-11-08 13:44:00
Striker
Carro,

Föruomt de nämnda finns det ett stort antal mediciner som är klassade. Tex barn med DAMP får kan få amfetamin utskrivet vid behov. Med risk för att låta tjatig - det finns INGEN olaglig narkotika oavsett vad de flesta männnikor tror. Jag tror att vi inte kommer så mycket
och jag skickar en dig en kram.
Må gott.
Inlägg #40: Postat: 2004-11-08 13:45:00
Striker
Korr:
"Jag tror vi inte kommer så mycket längre" ska det stå. Sorry!
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...