Manshatarkrönika

Inlägg #1: Postat: 2004-10-20 09:28:00
nickel
Jo, en sak föresten... samla in pengar till kvinnojourer och liknande verksamhet är bra, det har jag till och med varit med och gjort.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-20 18:04:00
Marie
Det är en sak att handlingar är brottsliga, en annan varför de förekommer... Det viktiga är att ha ett samhälle som så tydligt tar avstånd från våld, att det inte är ett konfliktlösningsalternativ för män eller kvinnor, men det är ju män som står för huvuddelen av våldet. För att citera ett barn som kom hem från sitt nya dagis: "jag vill vara dum, men jag kan inte". Socialt tydligt avståndstagande är superviktigt, och det börjar i vardagen.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-20 18:05:00
Marie
Män mäter sig med andra män - därför måste män vara aktiva avståndstagare.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-21 09:01:00
nickel
Lite knepigt att vara aktiv när det innebär att INTE göra något... :-P
Seriöst, det är svårt för mig att stolt gå ut och säga att jag minsann inte slår kvinnor, för det är så självklart för mig att det skulle kännas skitfånigt.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-21 09:06:00
nickel
Och sen vad det gäller att reagera mot andra män som beter illa. Även om feministerna säkert inte tror på mig nu, så har jag faktiskt inga sådana i min närhet. Inte vad jag vet i alla fall. Ingen av mina vänner slår eller har en kvinnobild som känns ojämnställd, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra då?
Samla in pengar till utsatta människor gör jag gärna, ibland till kvinnor, ibland till män.
Laddar...