Bush verkar vara en skön snubbe

Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #1: Postat: 2004-10-20 07:56:00
Olle
Och btw, George W Bush kommer av allt att döma att vinna, och tack gode gud för det, att han fortsätter att kämpa mot ondska i världen. Det känns tryggt.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-20 12:27:00
Per Lindgren
Jag vill i o f inte att Bush ska vinna, för han har gjort en massa dåliga saker inte minst mot sitt eget folk. Han vinner endast på att han byggt upp ett luftslott. Han utmålar sig som det säkrare valet. I republikanernas ögon är det främst valet av Commander-in-Chief som är relevant. I vilket fall tycker jag att Bush verkar vara en mycket rolig, skön snubbe.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-20 12:28:00
Per Lindgren
Vi svenskar ska vara medvetna om att vår media är vriden. Alla tror sig exempelvis vara intelligentare än Bush. Han är i själva verket en väldigt bra debattör och riktigt skärpt. När han kampanjade mot Al Gore förlorade han inte en enda debatt.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-20 15:28:00
Evey
Bush kämpar mot ondskan..jotack för den*skratt*,det här var iallafall en av de mest läsvärda artiklar jag läst här på Sourze.Femma.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-20 20:36:00
Tex
Bush ar himla rolig pa samma satt som Ohly/Schyman ganget. Ibland ar vissa politiker bara sa felaktigt funtade att det faktiskt bara blir roligt och kul. Ungefar som satan i nunneklader och hogklackade skor. Dessutom talar aven hans anhangare i USA over hans BRIST pa valtalighet och sammnhangande retorik. Hans senaste tre president debatter mot Kerry var katastrofala.Hans vice-president, den dar hemska Chenny verkar mycket mer avancerad an Bush. Men visst verkar det som Bush vinner, tyvarr.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-20 21:01:00
Per Lindgren
Tex:
Jag har sett alla debatter och jag tycker egentligen bara Bush var katastrofal i den första. Han var ganska så jämnbra mot Kerry i de två sista. Jag håller inte med om de grejerna han säger, men han är duktig på att spela på de rätta strängarna. Han är duktig på att flörta med de patriotiska amerikanerna.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-21 13:55:00
Jan Schmidt
Jag tror att det är som Al Franken skriver i boken "Lies ande the lying liars who tells them": Bush är inte dum, han är ond! Samma känsla gav mig filmen "Farenheit 9/11", trots att Michael Moore egentligen är ute efter att visa motsatsen; Bush är inte dum, hans "dumhet" är iskall beräkning, han vet vad som går hem i de kretsar som kan tänkas välja honom. En otäck talang hos en man med sådan agenda...
Inlägg #8: Postat: 2004-10-21 16:24:00
Mike
Ja hans budskap är ren och skär ondska : Människor vill vara fria t.o.m. muslimer. Stärk familjen och hjälp de som vill hjälpa. Skapa förutsättningar så att folk kan äga sitt eget hem eller bygga upp ett företag. Reformera skolan och ställ krav på kunskaper. Mer frihet åt individen. Låt de som arbetar behålla mer av sin lön. Vi litar på dig.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-21 16:24:00
Mike
Jämför med vänsterns budskap: En diktator som tillhandahåller gratis sjukvård är en bra diktator Saddam, Castro etc. Död åt familjen och religionen utom islamisk fundamentalism. Höj skatten för att bygga upp staten. Sänk kraven i skolan så att de svagaste går ut utan baskunskaper. Mer makt åt facken. Du är ett stackars offer för de besuttna de vita, männen, storföretagen etc men rösta på oss så tar vi deras pengar och tar hand om dig. Lita på oss.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-21 16:26:00
Mike
Angående the "lying liar" himself: Länk: frankenlies.com
Inlägg #11: Postat: 2004-10-21 16:40:00
Anti-Bush
Skriv inte illa om Bush, Mike blir sjuk av det. Han kan bli så sjuk att han kommer att räknas till den fjärdedelen av amerikanska folket som är mentalt störda.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-21 16:42:00
Anti-Unto
Hej Unto!
Inlägg #13: Postat: 2004-10-21 19:40:00
Tex
Per: Visst var Bush lite battre i de tva senare debbaterna, men han upprepar sig hela tiden istf att utveckla amnet. haller med att hans starka sida ar att spela pa nakna kanslor och illusionskapande. Han ar sa himla pinsam men effektiv. Kerry sa att amerikaner borde skilja pa soldaten och kriget. men Bush borjade nasta grata i rutan om de stackars soldaterna. Han piskar upp en lipsill stamning utan like. Logik ar inte hans starka sida.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-21 19:47:00
Tex
Och du Mike, du kan inte bara mena allvar att Bush kampar for "frihet"??? Jag hoppas du skamtar eller ar ironisk. Vad Bush har gjort mot de samre stallda i sin egen nation ar legendarisk ondska. Han har for ovrigt ingen ratt att vandra ut och sprida sin "frihet" i varlden. hans egen ameika ar samre an ngnsin nar det kommer till nyfattigdomen, nedskarningar pa alla sociala forbattrings program, rasism, budget underskott mm, mm.
Inlägg #15: Postat: 2004-10-21 19:51:00
Tex
Bush ar ett stort flammande skamt, en logn, en elitismens hora som inte vet egentligen vad hans "frihet" kostar det stora flertalet. Darmed inte sagt att det motsatta tokvanstern kommunisterna ar bra. Det ar ett val mellan pest och kolera.
Inlägg #16: Postat: 2004-10-21 21:34:00
Mike
Har Bush skurit ner "sociala förbàttringsprogram"? Det var roligt att höra, precis som du är jag oroad över budgetunderskottet även om det inte är så allvarligt som Demokraterna säger. Vilka program har han skurit ner?
Inlägg #17: Postat: 2004-10-21 21:38:00
Mike
Och den amerikanska "fattigdomen" är förstås en tragedi. Tänk att det finns amerikaner som lever på Svensk standard. Huuuva! Enligt USA fattigdomsnorm lever 38 av Sveriges befolkning i fattigdom.
Inlägg #18: Postat: 2004-10-21 21:44:00
Per Lindgren
16: Jag vet inte var han har skurit, men självklart har han det. Alla presidenter omfördelar pengar. Hans föregångare var en demokrat. Om han inte har skurit har han antingen lämnat politiken oförändrad eller endast ökat utgifterna. Vilket är det?
Inlägg #19: Postat: 2004-10-21 21:57:00
Mike
Skära ner måste väl betyda minska anslagen. Vilket "socialt förbättringsprogram" har fått anslagen minskade? Bush har ökat non-military spending med 3.8 inflation adjusted.
Inlägg #20: Postat: 2004-10-22 00:54:00
Tex
Att Bush star pa de starkas sida ar ingen hemlighet. Bara hans patetiska skattenedskarnings "reform" for hoginkomsttagare ar ett ont tecken. Alla utom redan rika vinner pa det. Antalet jobb har sjunkit och i var och varannan stad har program lagts ner. Framst ar utbildning och varden som drabbats. Det kan du fraga vilken invigd person i vilken amerikansk stad. Bara i Austin, Texas" huvudstad", 60SEXTIO program lagts ner som hade till uppgift att hjalpa barn med savrigheter.
Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...