|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-19 17:48:00
|
|
Alvunger |
Jag är verkligen ledsen att du lider. Jag läste din artikel gissar att du är Ottosson? Min "analys" av vad du varit utsatt för vi verkar alla vara hobbypsykoanalytiker här på sås så jag tar mig oxå friheten är dock att det värsta för dig var att du inte kunde få växa upp till en stolt MAN, utan du blev indelad i ett fack o bemöttes efter fördomar om detta fack.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-19 17:49:00
|
|
Alvunger |
Som feminist är mitt mål att rasera könsuppdelningen. Dvs, det skall inte finnas något "kvinna" eller "man" att försöka passa in i, utan alla skall vara fria att utveckla sina identiteter utan könsfack.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-19 17:50:00
|
|
Alvunger |
I mina ögon är alltså det du utsattes för en tragisk effekt av vår könspolarisering, och den har de flesta jag känner varit utsatta för, eftersom ingen av oss kan välja när vi föds hur samhället för tillfället värderar kvinnor o män, o vad som för tillfället ingår i dessa roller.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-19 17:50:00
|
|
Calle S |
Jag förstår dig, det måste göra ont, det känns säkert som när din kille kör upp knytnäven i analen på dej så att du spricker. Det hände i ett faktiskt Våldtäckts/misshandelsfall som min mor utredde för några år sen. Var inte en sån jävla mes. "jag blir misshandlad för att någon skriver att hon hatar män, snyft". Hur jävla patetisk får man bli.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-19 17:52:00
|
|
Alvunger |
Mitt mål är alltså inte jämställdhet. Finns inte två kön att jämföra, så kan man naturligtvis inte mäta jämställdhet. Jämlikhet däremot, det är ett eftersträvansvärt mål. Och vägen dit är inte jämställdhetsplaner, millimeterrättvisa mellan kvinnor o män eller kvotering. Som du förespråkar i din artikel. Vägen dit heter feminism, och den vägen innebär att vi spränger könsbarriärerna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-19 17:52:00
|
|
Calle S |
Förra inlägget var alltså riktat till Markus
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-19 19:04:00
|
|
Marcus |
Hur skall vi kunna ta dig på allvar när du inte tar mig på allvar.
Du tar dig för stora friheter som hobbyanalytiker. Du tar inte min misshandel på allvar och alltså kan jag inte bemöta din feminism mer.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-19 19:06:00
|
|
Stefan |
Jag har aldrig försökt passa in i någon könsmall, men jag känner mig utsatt för aggressiva försök från feministers sida att foga mig in i en av dem definierad mansroll.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-19 19:07:00
|
|
Marcus |
Men oavsett vilken hobbyanalytiker du är så är Misshandel alltid misshandel, så du kan presentera en miljard våldtagna kvinnor. Men tar du inte min misshandel på allvar kan du inte kräva att någon annan skall ta dina våldtagna kvinnor eller ditt ord på allvar.
Bli mer ödmjuk...
Sen kan du skriva en ny artikel.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-19 19:13:00
|
|
Marcus |
Calle... *ler* Nu är jag Hetrosexuell. Men knytnävar upp i analen är ju ingenting, jag har hört om killar som får en hel arm upp i analen..... det kanske är något för dig att testa ;-
Jag har aldrig prövat men jag är säker på at du skulle gilla det. :-
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-19 19:16:00
|
|
Marcus |
Alvunger. Det är detta som är ditt problem du skall ändra för alla andra.
Varför kan du inte bara sköta dig själv.
Mitt problem som barn var inte att jag inte fick vara kvinna... utan att jag inte fick vara man... Jag är man, är manlig, vill vara man. Men då fanns människor som du som ville förbjuda mig att vara man..... det är inte frihet det är förtryck
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-20 00:38:00
|
|
Alvunger |
Varför jag inte bara kan sköta mig själv? Du jag lät både dig och din artikel och dina åsikter vara ifred tills DU kommenterade min artikel. Och då svarade jag. Jag har aldrig sagt att ditt problem var att du inte fick vara kvinna. Jag vet faktiskt inte alls vad du blev utsatt för som barn, utom att du upplevde att mänobra. Tråkigt att din mamma var det fler? betedde sig så mot dig. Jag vill inte förbjuda någon att vara man.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-20 00:39:00
|
|
Alvunger |
Jag vill upplösa kategorierna för de tjänar ingenting till. Ja, du ser ju själv vilken oreda könsuppdelningen skapade i ditt liv. Jag håller med. Könsuppdelningen är förtryck i sin grövsta form. Det pådyvlas oss från att vi föds till dagen vi dör. Sjukt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-10-20 00:40:00
|
|
Alvunger |
O tillbaka till skötasigsjälvandet. Du menar alltså att det är helt ok för dig att skriva artiklar om feminism, män och kvinnor o jämställdhet o uttala sig i svepande generaliserande ordalag, men när det handlar om mig så skall jag sköta mig själv? Varför det? Har inte jag samma rätt att reagera och tycka som du har? På tal om ödmjukhet alltså...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-10-20 07:04:00
|
|
sphincter |
Jamnlika blir vi forst den dag da mannen kan foda barn och kvinnorna maste raka sig pa morgonen.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-10-20 18:11:00
|
|
Sanningsägaren |
Marcus-jag håller helt med, det är pinsamt för kvinnorna att amklaga männen när det är kvinnor som kör med männen ständigt, överallt, i alla former...många ggr undrar jag om de inte döljer sitt egna misshandlande ansikte med "feminism"
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-10-21 00:58:00
|
|
Liberal |
Till Alvunger: Du säger att du vill få bort könen och inte sträva efter jämställdhet, utan istället jämlikhet. Jag ska väcka dig ur ditt dagdrömmande! Det FINNS TVÅ OLIKA typer av människor, kvinna och man, och de båda är fysiskt olika på vissa sätt. Ett exempel är att mannen har penis och kvinnan har en vagina. Eftersom den skillnaden alltid kommer att finnas kommer aldrig jämlikheten att existera och därför är det jämställdhet man bör eftersträva.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-10-21 01:05:00
|
|
Pepsi |
Väl skrivet. Kvinnor och män har genetiskt olika beteenden, det är inget man kan träna eller tvinga ur oss, utan att vi får en jävla massa olyckliga människor. Ungefär som vi redan har idag.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-10-21 01:07:00
|
|
Liberal |
forts. svar 17 Jag håller med dig om att det finns könsroller och att det inte är bra att man tvingas in i dem. Men hade inte vänstern börjat att dela in individer i olika fack så hade vi förmodligen sluppit de här problemen.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-10-21 01:08:00
|
|
Liberal |
forts.2 svar 17 Det är ironiskt och ytterst dubbelmoraliskt att läsa hur vänstern säger sig vilja slå sig fritt från generaliseringarna när det alltid är de själva som skapar dem. Hade de istället utgått från att människor är individer, accepterat olikheter och se dem som positiva så hade vi inte haft de här problemen.
|
| |