Inlägg #1: Postat: 2004-10-19 16:56:00
|
Peter |
Ja, här är en annan problematisk faktor, många kvinnor attraheras av dominanta typer som tar till våld när de tycker att det behövs för att hävda sin dominans. Vissa kvinnor känner nog bla att det ger dem status bland andra kvinnor. Kvinnornas värderingar bestämmer mycket av hur pojkar vill vara och uppträda. Inte heller det vill tokfeministerna låtsas om.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-19 16:58:00
|
Peter |
Kvinnor väljer män som är som DE vill att de ska vara INTE som feministerna tycker att de ska vara.
Många tjejer har tyvärr värderingar som får dem att välja killar som kanske är benägna till hustrumisshandel.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-19 17:37:00
|
Betty B |
KD: Ja, det står ju ofta skrivet i pannan på en man som har en latent våldsam sida. Speciellt psykopater, det där insmickrande, manipulativa sättet lurar ju ingen. "Passa dig för mig!" Hur kan kvinnorna vara så blinda?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-19 23:51:00
|
KD svar på 3 |
Bildligt talat står det faktiskt skrivet i pannan. Dessutom går man normalt inte från noll till giftermål o fem barn på tre sekunder så, man kanske får nån varningssignal. Man kan också utsträcka frågan till att gälla andra misshagliga män, som på olika sätt anses upprätthålla patriarkatet. Ratas de av kvinnor? Sällan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-20 19:20:00
|
Bocca |
Ja, jag håller så klart med. Jag brukar själv ge min kvinna några blåmärken när andan faller på. Ibland klagar hon men då säger jag alltid: varför kärade du ner dig i mig om du inte gillar att bli slagen. Det brukar få henne tyst. Enkel logik!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-21 12:19:00
|
KD svar på 5 |
Jag antar att du menar att förälskade kvinnor är oförmögna att fatta rationella beslut, såsom t. ex. att lämna mannen för att undvika livsfara eller traumatiska upplevelser för barnen. Själv, har jag lite högra tankar om kvinnor men alltså med undantag för somligas val av partner.
|
|