|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-19 14:35:00
|
|
Sune igen |
Hemsidan är gjord av en kvinna som blivit våldtagen och torterad sedan kanske fyra års ålder. Som utsatts för så mycket smärta vid tortyr att hon upplever våldtäkten av en man som en befrielse.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-19 14:37:00
|
|
Sune åter en gång |
Sky-mam skrev i sin artikel att feminism handlar om makt. Jag köper det, Maggan och Gugge och andra söker makt genom att utnämna sig till förespråkare för betryckta kvinnor. Vilka även fortsättningsvis antagligen förblir lika maktlösa.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-19 14:39:00
|
|
Sune |
En styvfar plågar och våldtar en fyraåring. Tillsammans med sin far och en släkting. Flickebarnets morfar tvingar samma lilla barn suga kuk. Mamman skiter i barnet och beskyller det för att lägga ut sig för män.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-19 14:41:00
|
|
Sune avslutningsvis. |
Vad det handlar om är ondska. En ondska och empatibrist som förekommit under alla tider och som breder ut sig. Samma ondska som leder till kriminella nätverk. Att lärare knullar trettonåriga elever.
Ett samhällsproblem lika svårt att lösa som att bestäma om hönan eller ägget var först.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-19 14:44:00
|
|
Sune PS |
Jag vet varför jag inte orkade läsa mer på nämnda hemsida. Kvinnans liv, som hon beskrev, var för fullt av ondska och lidande. Mer än jag klarade av att läsa. Sannolikt fortsätter jag läsa hennes historia allt efter som. I små bitar.
|
| |