Feminism - som kampen mot apartheid

Inlägg #1: Postat: 2004-10-19 12:36:00
goggle
jag menar, utan detta industrisamhälle ingen feminism. så är det bara. hur stark är feminist-rörelsen i u-länder? eller i krigs-zoner? Utan polis, militär, sjukvård etc. noll feminism. Hur många mans-skapade produkter behöver feministen i sin vardag?
Inlägg #2: Postat: 2004-10-19 12:38:00
goggle
jag lovar, till och med dildon är uppfunnen av en man. därmed inte sagt att feminismen är dålig rakt igenom, men det är nog dags att männen får lite cred för den ARBETSBÖRDA dom drar och rättmätigt får betalt för. Det verkar vara många feministers våta dröm att ha ett jobb som kräver dom på 12 timmar per dygn, som om detta vore paradiset på jorden.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-19 12:43:00
goggle
hur många män är självständiga? hur många är inte emotionellt beroende av sin kvinna? och hur lätt är det inte för en kvinna att hitta en ny man om man jämför omvänt? om kvinnor har förvandlats till sura maktgiriga våp så är det mitt intryck att männen förvandlats till mesiga idioter som känner sig tvingade att buga för kvinnan vad hon än pekar på.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-19 12:46:00
goggle
detta är naturligtvis hårddraget. Men att kvinnor skulle vara mer förtryckta än män är en MYT. Kvinnor ÄR förtryckta på vissa områden, men män är förtryckta också. Att påstå motsatsen är definitionen för SEXISM. Gudrun gör exakt det apartheid regimen gjorde, dömde folk pga hudfärg. Hon dömmer folk pga kön. Detta ÄR sexism.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-19 15:40:00
Sofia lindblom
Håller t. stor del med dig goggle, och jag tror att sättet som feministerna använder sig av, någon sorts krigsföring mot det "manliga patriarkatet" är att gräva grav åt jämställdheten, motsatsen till vad de vill.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-23 04:04:00
Inferno > Google
Håller med det mesta du har skrivit. case closed.
Laddar...