Incestdömde fadern - oskyldig?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-10-21 00:09:00
Sunny forts
Att ta in på hotell med barnen är otänkbart: Det är diskret hemmiljö som gäller.Att "bjuda ut" sitt eget "objekt" är sällsynt: risken är för stor men foto o film bytts o säljs hela tiden. I medusastoryn glömmer barnen bort vad som hänt tills en smart teapeuft väcker deras minne.
Inlägg #22: Postat: 2004-10-21 00:14:00
Sunny forts
I verkligheten är en sådan minnesförlust mycket ovanlig. Som du säger så har inte barn ett kronologisk minne: I synnerhet har vi som haft den svårt mest fragment huller om buller. Men vi vet. FMS människorna skapar inte bara offer bland påstådda förrövare: de kan ödelägga en ung människas hela framtid. Det värsta jag känner till var en ung man som intalades att han var ett incestoffer: han tyckte inte om filmjölk o det räckte för den terapeften!
Inlägg #23: Postat: 2004-10-21 00:18:00
Sunny
Men lika illa är det för oss som varit utsatta när vi berättar: De fantasifulla Medusabarnen har gjort det så att ingen tror dem. De ropar att vargen kommer så ofta att till sist kan en hel vargflock bosätta sig i barnkammaren osedda! Förstår du vad jag menar?
Inlägg #24: Postat: 2004-10-21 00:49:00
Sunny
Glömde bort den pågående operation Sleipner: där kommer vi sannolikt att få se en väldigt stor pedofilring rullas upp.
Inlägg #25: Postat: 2004-10-22 08:25:00
Mia Sjögren till Sunny
Varför ifrågasätter du så starkt? Det känns precis som samma sorts ifrågasättande som när man tidigare ifrågasatte pedofili överhuvudtaget. Bara för att något verkar otroligt behöver det inte vara osant. Bara för att barn lämnar en viss sorts utsagor behöver de inte vara osanna. Kan det inte vara att man i samhället inte förstår sig på barns vittnesmål än?
Inlägg #26: Postat: 2004-10-22 10:17:00
Vetallt
Mia, se Rigmor Persson, Siw Westerberg på Int. Sunny är korrekt, Michea är en okunnig.
Inlägg #27: Postat: 2004-10-22 12:56:00
Mia Sjögren
Dessutom är det inte domen och dess trovärdighet Malin skriver om. Det är att media helt utelämnar vissa bitar i historian och man kan verkligen fråga sig varför de gör det. Jag har också läst medusas historia för ett par år sedan och för mig känns det rätt. Varför skulle det inte kunna vara det bara för att liknande historier förekommit i flera länder? Vi människor är ju inte särskilt originella, vi är väldigt mycket som alla andra och fungerar rätt så likartat i det stora perspektivet.
Inlägg #28: Postat: 2004-10-22 16:11:00
Sunny till Mia
Jag har nu postat en artikel om det senaste fallet i Stockholm. Du har rätt i att vi inte är så orginella: flickan jag skriver om hade oxå liknande inslag i berättelsen.
Inlägg #29: Postat: 2004-10-22 17:06:00
Mia till Sunny
Åh, det blir intressant att läsa!
Inlägg #30: Postat: 2004-10-23 16:51:00
Sunny
Jag hoppas det: det är en sorglig historia.
Inlägg #31: Postat: 2004-10-23 22:37:00
Mia Sjögren
Under Myrans inlägg finns väsentlig information från Erik Rodenborg. Hans hemsida innehåller information angående fallet och även en artikel av Monica Dahlström-Lannes. Aderssen är Länk: ww2.hemsida.net
Inlägg #32: Postat: 2004-10-24 18:07:00
Sunny till Mia
Namnet Erik Rodenberg känner jag väl till: Människan bakom inte alls. Jag frrgar i länk ovan ifall det inte ligger någonting alls i alla beskyllningar emot ER för att ha en sektliknande inställning även kallat kortståg när det gäller sexuella övergrepp?
Inlägg #33: Postat: 2004-10-24 22:38:00
Mia Sjögren till Sunny
Nu förstår jag inte alls vad du menar?? Jag anser mig inte alls ha någon sektliknande inställning till sexuella övergrepp. Jag ställer mig bara öppen för att det faktiskt finns rituella övergrepp och att det är märkligt att media och andra i samhället så ihärdigt förnekar att så skulle kunna vara fallet.
Inlägg #34: Postat: 2004-10-24 22:41:00
Mia Sjögren
Jag anser att man ska ha en mycket kritisk inställning till vad som anses vara "sanningar" enligt gängse samhällsbilder och försöka hålla sig öppen för andra sätt att se på saker och utsagor från människor.
Inlägg #35: Postat: 2004-10-25 14:43:00
Sunny till Mia
Sorry: Det skulle varit till Erik R i inlägg 32.Ledsen att det drabbade dig Mia: Är trött o lite stressad. Det är ER som blivit anklagade för den sektliknande synen på vissa saker i samhället samt för att ha "tomtar på loftet "citerar en känd proffessson Jag undrar hur han ställer sig till detta?
Inlägg #36: Postat: 2004-10-25 14:45:00
Sunny till Mia
Jag kan bara instämma i dina två sista inlägg. Det förekommer övergrepp på både kvinnor o barn o även män som är alltför grymma för att vi ska vilja tro på dem.
Inlägg #37: Postat: 2004-10-25 18:13:00
Mia Sjögren till Sunny
Aha, nu förstår jag. Men vem har inte tomtar på loftet? Det har vi nog alla... Jag tycker att Erik skrivit klokt och vettigt om detta fall och att Monica Dahlström-Lannes är en klok kvinna råder det väl ingen tvekan om?
Inlägg #38: Postat: 2004-10-25 19:18:00
Sunny til Mia
Monica D är en reko kvinna o försöker nog klara ut så gott hon kan vad som är fantasi o vad som är verklighet. Det är svårt för ibland vet inte barnet själv vad som är vad. Erik skriver vettigt ibland men han har ett rykte som "häxmästare" som jag undrar hur han själv ser på?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...