Incestdömde fadern - oskyldig?

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 19:43:00
Anna Li
Hemska fakta du har fått fram, men jag antar att media inte får rapporttera människors tidigare brottsjournal. En sexåring kan helt självklart inte ange vare sig tid eller plats på ett korrekt sätt i form av dagar och rätt lägenhet. Däremot kan de ange vad som fanns i rum och om det var mörkt ute typ.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 19:48:00
Malin Michea
Jo, visst får de rapportera om människors brottshistoria...Minns du "NK-mannen"?
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 20:24:00
susanna svensson
Jag såg programmet och det framkomm visst att det inte var någon medelsvenssonsfamilj det rörde sig om utan en familj med problem. Om jag inte mins fel så togs det även upp att den dömda pedofilen hade blivit utpekad av flickan, men att han hade ett idiotsäkert alibi om jag inte mindes fel satt han inne vid tiden för det påstådda övergreppet.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 20:27:00
Malin Michea
Jag skriver i första hand om kvällspressens vinkling av fallet och inte Uppdrag Gransknings. Jag såg också programmet, och du har rätt i att mannen hade alibi. Däremot, som jag skriver i artikeln, har en sexåring inte så bra förmåga att bedöma tidsavstånd och därför kan övergreppen ha inträffat, fast vid ett annat tillfälle. Men det är förstås bara spekulationer.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 20:44:00
Sunny
Malin: Tror du oxå på att flickans mamma under namnet Jessica driver en barnbordell I Stockholm där barn ritalmördats? Du talar om en 6 årings perspektiv: men övergreppen påstods ju fortsätta från 8 år o under många år? Hon var ju tonåring o satt i skolan när det hela skulle ägt rum?Ljuger hela klassen o läraren?Ljuger kompisens föräldrar? Ljuger de alla på pappans jobb? Ljuger brodern som bott med flickan o pappan?
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 20:48:00
Sunny forts
Varför behövde hon plagiera det som hände i sin favortitbok ifall hon haft egna upplevelser? Som Anna Li så riktigt påpekar så är detta ingen vanlig familj: föräldrarna är skilda o de har sociala problem samt missbruk. En frisk trygg liten tjej hittar inte på sånt här. I NMorge hände något som detta för ett bra tag sedan.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-18 20:54:00
Sunny
Ett barn kom hem o sade att fröken pillat hene i stjärten fröken var en manbarnet var 3 år. Stort pådrag o fällade dom. Då började alla barnen berätta o plötsligt var varenda man i stan kunder på en slags "dagisbordell" som barn o föräldrar fantiserade fram med psykologhjälp. Ett 50 tal män hördes innan bubblan sprack. Barnen vill så gärna göra de vuxna till lags o berättade vad de ville höra. Fen. är inte ovanligt i USA: Det poppar upp med jämna mellanrum o kallas FMS.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-18 21:03:00
Sunny
O Malin: Citerar Leif WG Persson: "Hade ett sådant ställe existerar så hade vi polisenkänt till det. Stockholm är en liten stad." Jag vill påstå att jag själv känt till det: Så många kontakter har jag nog kvar i porrbranchen?
O allt detta gör att de barn som blir utnyttajde inte upptäcks eller trodda.Vilda fantasier om ritualslaktade barn under skoltid är det värsta som kan hända:det ger alla som säger :"barn fantiserar" vatten på sin kvar
Inlägg #9: Postat: 2004-10-18 21:36:00
Idre
Med all respekt, Sunny, men kom inte och inbilla mig att du känner till allt som pågår i stockholms porrvärld.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-18 21:45:00
Sunny
Idre: Nejdå det gör jag inte. Men när en känd minsister på 70 talet beställde underåriga flickor så kände "hela stan" till det. Sådant är så udda att alla reagerar.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-18 22:24:00
Malin Michea till Sunny
Som jag sagt till andra som blivit upprörda: Jag tar inte ställning i skuldfrågan, jag tycker bara att alla uppgifter ska tas hänsyn till i ett sådant här fall.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-18 22:26:00
Malin Michea forts.
Jag tvivlar inte på att du känner till mycket om Stockholms porrvärld, men min erfarenhet är att pedofiler i allmänhet är mycket noggranna med att hålla sina förehavanden hemliga.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-18 22:39:00
Malin Michea forts.
Dessutom tycker jag att polisen - som jag för övrigt har höga tankar om - är ganska inbilska som påstår sig ha så goda kunskaper om att organiserade sexuella övergrepp inte förekommer i Stockholm. Det är ett hån mot de som faktiskt blivit utsatta. De vet sanningen.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-18 22:40:00
Malin Michea forts.
Men som sagt var, skuldfrågan ska avgöras i domstolen. Inte av mig, inte av dig, inte av Uppdrag Granskning, Aftonbladet eller Expressen. Det var det jag försökte poängtera i artikeln.
Inlägg #15: Postat: 2004-10-18 22:51:00
Malin Michea till Sunny
Den här länken kan nog intressera dig, förresten. Länk: geocities.com

Ta hand om dig!//Mali
Inlägg #16: Postat: 2004-10-21 00:34:00
Sunny til Malin
Tack för länken men storyn är minst 25 år gammal o återkommer ständigt På olika språk alltid anonymtmen med lite olika dataljer. Se inlägg under Krister. Men litteraturtipsen var intressanta:Rosarios död o Serenys Ohörda rop är oerhört bra böcker liksom de flesta andra på listan.
Inlägg #17: Postat: 2004-10-21 00:38:00
Sunny
O jo visst borde vi ha kompetenta domstolar men när så inte alltid är fallet så är det väl fantastiskt att det finns journalister som gräver fram sanningen? De försökte den där gången för 30 år när bordellmamman åkte fast men DN som då namngav kunderna i regeringen fick backa o betala skadestånd när de skrev sanninge
Inlägg #18: Postat: 2004-10-21 00:44:00
Sunny
De kunder som utnyttjat de minderåriga fick vittna anonymt som "kund nr 3" eller en annan siffta för att de skulle skyddas. Att journalisten Janne Mattson tillsammans med Deanne Rauscherstrax före sin död fick ut boken Makten,männen , mörkläggningen är jag jätteglad över.Domstolen skulle dömt till långa straff den gången men bara en jornalist har arbetat fram sanningen.Äntligen får småflickorna från då berätta.
Inlägg #19: Postat: 2004-10-21 04:01:00
Malin Michea till Sunny
För mig är "Anna Gustavsson" inte anonym utan en vän. Du får naturligtvis betvivla hennes historia om du vill. Hon har dessutom ingenting att vinna på att ljuga - ingen sitter i fängelse pga hennes anklagelser, såvitt jag vet. Hon vill bara hjälpa andra i samma situation.
Inlägg #20: Postat: 2004-10-21 14:00:00
Sunny till Malin
Jag tror inte att de här flickorna det är mest flickormedvetet ljuger utan de flesta tror nog att det har hänt? Hennes story är för lik "grundstoryn" FMS för att vara trovärdig tycker jag själv. Hade jag inte läst dena story i lite olika tappning under så många år skulle jag kanske köpt det: Jag vet ju hur både hemska o osannolika saker faktiskt händer.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...