Feminism - som kampen mot apartheid

Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 19:06:00
Nisse
JämO sade att alla män har kollektivt ansvar för våldet, och att alla som inte tar det ansvaret har skuld. Gissa hur många JämO - JÄMSTÄLLDHETSombudsmannen - anser inte ta sitt ansvar och hur många som följaktligen har kollektiv skuld? Han är själv jurist! Case closed!
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 19:07:00
Joakim Johansson
Däremot kan Gudrun och hennes gapiga elitfeminister som själva tillhör den bortskämda och besuttna 40-talsgenerationen hålla truten. Min generation lider varje dag under dessa människors politiska förtryck. Usel arbetsmarknad, dåliga löner, ont om bostäder, dyrare sjukvård, dyrare mediciner, osv. Om det är några som borde straffbeskattas så är det Gudrun och hennes anhang.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 19:11:00
Jörgen Öhlund
Ja, precis som ALLA har ett kollektivt ansvar. Inget utan könen är väl precis bättre än det andra när det gäller att särbehandla? Både män och kvinnor är lika dåliga på att vara lika bra, eller tvärt om.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 19:12:00
Joakim Johansson
Svar 1: Du hann emellan där. Ja det känns lite fel att skuldbeläggas kollektivt. Men jag lyssnar inte ens på det örat. Jag har aldrig lyft en hand mot en kvinna. Jag tar gärna ansvar för att våldet måste minska. Jag pratar gärna om saken, jag lobbar gärna för det när jag kan. Och skulle jag se en man slå en kvinna skulle jag ingripa. Men jag tänker inte ta på mig någon skuld för andras agerande. Så jävla enkelt är det.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-19 14:30:00
Thomas
Vad jag tror är att det ligger så mycket feministiskt förtryck mot pojkar i dagens skolan så det här landet kommer drabbas av en ekonomisk nedgång utan dess like.Även i hemmen där framförallt feministiska ensamstående kvinnor kan trycka ner en stor del av pojkarna till att totalt misslyckas i livet
Laddar...