Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 18:45:00
|
Malin Michea |
Lugna ner dig.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 18:46:00
|
Malin Michea |
Artikeln handlar inte om hur domstolen ska döma utan hur media har framställt fallet. Självklart måste sanningen fram.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 20:28:00
|
susanna svensson |
Det är medias uppgift att granska sådana här fall.
Åklagaren hade objektivitetsplikt dvs en åklagare är även skyldig att ta med uppgifter som talar för en misstänkts sak. Varför hade åklagaren mörkat att det inte kunde spåras någon strippa på äldreboendet och att den äldre damen inte hade märkt av några sexorgier i sin lägenhet. Tror du det hade blivit en fällande dom om rätten känt till dessa uppgifter som åklagaren faktiskt var skyldig att ta med i förundersökningen?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 20:30:00
|
Malin Michea till Susanna |
Jag vet inte. Återigen, jag skriver inte om hur domstolen ska döma.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-19 01:17:00
|
Vetallt |
Detta hjälper Dig kanske att se vilken amatörmässig artikel Du la ut.
1. Vad som inte visats någon uppmärksamhet i media, är att flickan återigen ändrat sig och står för sina uppgifterdå är hon ej trovärdig helt enkelt
2.berättar man inte om hur 47-åringen misshandlat barnens mamma och hotat sina barn med våld. Tingsrätt frikände nyligen en fader från at ha agat sin dotter.
forts.följer
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-19 01:19:00
|
Vetallt |
Forts...
3.misstagit sig vad gäller tid och plats. Här har man inte tagit hänsyn till barnperspektiveticke trovärdig
4.Återigen, detta är i sig inget bevis men väl någonting man borde ha i åtankeamatör
5.För kritikerna är dock luckorna i flickans berättelse klara bevis för att hon ljugernej, men klara bevis för tvivel, ej samma sak vet Du
forts.följer
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-19 01:21:00
|
Vetallt |
Forts...
6.Rituella övergrepp förekommer i större utsträckning än man trorexpert?
7.Att vissa människor betraktar sådana här uppgifter som otroliga, visar tyvärr den naiva attityden hos många i vårt samhällepsykolog?
8.under ett femtimmars samtal. Under den tiden ska alltså psykoterapeuten ha "planterat" upplevelser av åratals våld och övergrepp i flickans minneöh, ja
forts.följer
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-19 01:23:00
|
Vetallt |
Forts...
9.Det har framkommit att denna psykoterapeut vid tillfället inte var färdigutbildad och därför inte legitimerad terapeut, vilket han är idag.amatör
10.Man "glömmer" gärna bort att berätta att psykoterapeuten inte hade kallats till rätten som expert, utan som vittne.vilket är värre
forts.följer
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-19 01:24:00
|
Vetallt |
Forts...
11.Min åsikt är den att media bör avhålla sig från att granska den här typen av fall, om det inte kan göras på ett objektivt sättkritisera då domstolen Jag hatar pedofiler, men det hjälper inte med häxjakt, kolla Rigmor Perssons sida.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-19 01:24:00
|
Vetallt |
...lugna ner Dig själv.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-19 13:24:00
|
Lex |
Vetallt. Klockrent skrivet! Ska bli intressant och se om du får något svar ifrån Michea?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-19 13:32:00
|
Malin Michea |
1. Det finns en möjlighet att breven framkommit under hot. 2. Misshandel som lämnar ärr och aga i form av en örfil är inte samma sak. 3. Egen erfarenhet, minns själv inte tid och plats för alla övergrepp jag utsatts för, har mer svaga aningar.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-19 13:45:00
|
Malin Michea |
4. Ja, visst är jag en amatör. 5. Det beror på viken kritiker man talar om. Se Billy Butt. 6. Expert - nej, men jag har studerat dem och vet förmodligen mer än du. 7. Nej, jag är ingen psykolog men vet att folk i allmänhet inte är medvetna om vilka vidriga brott mot barn som sker varje dag. 8. Jag tror inte att det är möjligt, men visst visst. 9. En av de bästa terapeuterna jag har haft var inte färdigutbildad.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-10-19 13:47:00
|
Malin Michea |
10. Det anser inte Monica Dahlström-Lannes som är f.d sexualbrottutredare och som har granskat fallet. Men det kan man väl ha olika åsikter om. 11. Jag betvivlar inte att många fel har gjorts, och jag tror att domstolen den här gången kommer att ta upp alla aspekter för att ta rätt beslut. Media däremot, har varit oerhört ensidiga, fast de har en plikt att inte ta ställning på det viset de har gjort. Därför väljer jag att kritisera media.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-10-19 13:50:00
|
Malin Michea |
Men som jag sagt så många gånger tidigare: JAG TAR INTE STÄLLNING I SKULDFRÅGAN. Jag vill inte ha någon häxbränning, jag säger inte att 47-åringen är skyldig - ljag säger inte heller att flickan inte talar sanning. För jag vet inte. Det gör inte ni heller.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-10-19 15:17:00
|
Vetallt |
1."finns en möjlighet" hör ej hemma i domstolsförhandling2.Menar Du att en örfil är okej då?3. Du är Du, flickan i målet är INTE Du!4.Farlig pga din ställning i Sourze.5. Billy Butt, dömd av kriminella domstolar, Butt brändes på bål, känner Du igen Michea?forts.följer
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-10-19 15:26:00
|
Vetallt |
forts...6.Du skriver "expert, nej men vet mer än Dig"Läs Din rad om och om igen tills Du inser vad Du skrivit.7."ingen psykolog men VET"Du menar vad Du tror att Du vet.8. Varför VET Du inte här?9.Ska kirurger operera innan dom är färdigutbildade?forts.följer
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-10-19 15:35:00
|
Vetallt |
10. Då är hon en större och farligare amatör än Dig. läs Rigmor Persson&Siw Westergren istället. Terapeuten gjorde det som Refat ElSayed fick FEM ÅRS FÄNGELSE FÖR!11."betvivlar" tussinuttandå, är det det starkaste ordet Du kunde finna för underrätternas grova brott mot mänskliga rättigheterna.forts.följer
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-10-19 15:45:00
|
Malin Michea |
1. Jag menar givetvis att flickans påstående måste undersökas och inte läggas fram som en "möjlighet". 2. Nej, en örfil är inte okej men en misshandel som lämnar ärr måste anses som värre. 3. Nej, men jag har insikt i övergreppsproblematik. 4. Jag är inte farlig. Jag lovar. 5. Billy Butts brottsregister har ingenting med det här att göra. Är inte insatt i hans fall, men om han blivit oskyldigt dömd är det givetvis fruktansvärt.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-10-19 15:49:00
|
Vetallt |
Svar15:
Du skriver i Din artikel att domstolen inte tagit hänsyn till barnperspektivet, vidare;"detta är i sig inget bevis men väl någonting man borde ha i åtanke", vem ska ha detta i åtanke, domstolen? Du gav Dig på vanligt folk också,"naiva attityden hos många i vårt samhälle". 3 strikes ur out!
|
|