Incestdömde fadern - oskyldig?

Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 18:25:00
Jörgen Öhlund
har inte boken "spökflickan" framkommit som en inspirationskälla i något annat sånnt här fall, iaf enligt media? har för mig det. har själv läst boken men har svårt att se hur någon kan inspireras av den. helst ett barn själv.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 18:26:00
Malin Michea
Hej Sandra! Jag har inte läst "Spökflickan", men jag tror att den handlar om rituella övergrepp, och den typen av övergrepp är ju ofta stukturellt lika även om förövarna är olika. Skulle man tillämpa samma resonemang i andra typer av brott, så skulle det man kunna anklaga en misshandlad person för att ljuga för att han sett vilket actionfilm med våldsinslag som helst på bio. Jaja, jag bara funderar. Tack för berömmet!
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 19:46:00
Anna Li
Hur långt efteråt har hon berättat om övergreppen? Spökflickan är inte en bok som en sexåring läser direkt.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 19:54:00
Jörgen Öhlund
nä. hahaha, knappast.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 21:10:00
Sunny
Anna Li: det handlar om åren mellan 8 o 13 år. Flickan gick ju i skolan inder dagtid då hon o pappan var ute på sexresorna Spökflickan är en bok som handlar om sexuella rituella övergrepp o ritualmord på små barn o häxan Jessica förekommer där. Alla flickans berättelser stämmer med boken som var hennes favoritbok i flera år.Media är försumliga men inte som Malin menar: de borde tagit upp den här sakerna när målet på gick.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 21:49:00
Sunny Till Anna Li
Jo läser man Malins artikel får man ett intryck av att det handlar om ett litet barn. Det var en 14 årig flicka som då hon togs om hand av myndigheterna efter en osämja med fadern började berätta. O berätta.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-18 22:35:00
Malin Michea till Sunny
Jag ska läsa boken ifråga. De jag har pratat med är rörande överens om att flickans berättelser inte påminner om boken mer än vad vem som helst som varit utsatt för rituella övergrepp skulle kunna berätta. Men som sagt var, jag ska läsa den.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-19 03:58:00
Jörgen Öhlund
Ska du läsa "Spökflickan" så passa på att läsa de andra bökerna av, tror hon heter Torey Haden. Spökflickan är enligt mig en av hennes svagare böcker om sitt arbete med "annorlunda" barn. bara ett tips.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-19 19:09:00
Sunny
Boken är inte läsvärd utom som en "jämförelse" men rätten skulle ha tvingats läsa den före dommen..
Inlägg #10: Postat: 2004-10-20 15:11:00
Sunny
samt begrundat att flickan började minnas sina övergrepp när hon inte längre skulle få vara kvar på flickhemmet som hon ville. Hon fick bo kvar... Hon är i dag 19 år. Det går att räkna ut att det inte var en liten unge som hittade på allt det där.
Laddar...