Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 18:14:00
|
forts. Men Sofia.. |
Du har nog alltid varit den som "gör" sakerna och vill ha all uppmärksamhet och bestämma och dona.. det är klart som fan att det inte funkar med den syn som du har på ett äktenskap.
Jag är själv inte gift, men kan ändå inte hålla med dig i de grova generaliseringar som du gör..
Funkar det så funkar det, och vice versa.. det spelar fan ingen roll om du är gift eller inte..
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-19 13:24:00
|
Bong |
Det spelar väl visst roll om man är gift eller inte. Har man gift sig och det inte funkar så att man skiljer sig så bryter man ju ett löfte. Varför ska man avlägga ett löfte som så många uppenbart inte klarar av att hålla?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-19 15:14:00
|
Sofia t. Men Sofia.. |
Tack så mycket för den psykologiska analysen, men uppenbart är att du inte känner mig:- Jag tror på en eviga kärleken, men jag tror inte att man ska skriva under på den. Men tycker man att det är en fin ritual som man mår bra av så finns det ju inga hinder, eller hur!? Själv känner jag att det här m. giftemål är otroligt förlegat, som Uno Hansson skriver i ett inlägg, ett tillsvidareavtal låter i sådana fall mer rimligt och framförallt ärligt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-19 15:18:00
|
Sofia t. Bong |
Ja, jag tycker faktiskt att det är konstigt att så många signar på något som verkligen inte är tvärsäkert.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-21 01:33:00
|
Mia |
Man måste våga.. Löften är ju till för att brytas..
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-09 23:48:00
|
Men Mia... |
... allvarligt, det där är väl ändå bara trams. Talesättet har väl tillkommit därför att så många i hastigheten lovar alldeles för mycket alldeles för ofta...
|
|