Inlägg #21: Postat: 2004-10-19 23:33:00
|
Jonas Liljeström |
Alla ideologier har utrymme för "hat" gentemot någon sorts fiende, om de drivs till sin yttersta spets. För övrigt kan man fråga sig om det är rättvist att feminismen, och alla som kallar sig feminister, får klä skott för något som en omdömeslös förälder & hennes väninnor har ställt till med?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-10-20 16:26:00
|
KAJS |
HURRA för Jonas Liljeström!!!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-10-21 11:11:00
|
Olof Öberg |
Istället för att hänge sig åt kollektivism så borde Jonas ha visat lite civilkurage och tagit debatten med den misogyne horbocken.
Lite cojones om jag får be.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-10-21 12:48:00
|
Jonas Liljeström |
Det är fullständigt uppenbart att jag borde ha visat civilkurage i den situationen. Det krävde dock mer initiativkraft än jag kunde uppbåda, eftersom de övriga arbetskamraterna inte tyckte att saken var värd att bråka om. Poängen är att detta beteendemönster inte är ovanligt i manliga miljöer. Se bara på den senaste skandalen i Metalledningen! Det fanns säkert personer där som hade moraliska betänkligheter, men som inte hade modet att protestera.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-11-14 06:22:00
|
knutars |
jonas din hycklande fegis. på mitt förra jobb var det en kvinna som hade lägre lön än jag fast jag var nyanställd och hon hade fem års arbetslivserfarenhet. jag sa till vår kvinnliga chef att se över detta, vilket fick till följd att min kollega belades med munkavle och förbjöds att diskutera sin lön med någon utomstående. efter att ha påpekat ytterligare missförhållanden på jobbet fick jag sparken.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-11-14 06:30:00
|
knutars |
vad jag vill säga är att för att leva ett värdigt liv krävs modet att ta även dom strider du kanske inte vinner. kvinnor är inte bättre på jämställdhet per automatik, även om det finns många goda exempel på bra kvinnliga förebilder. det förtryck vi ser mot kvinnor kommer ofta från andra kvinnor. om ni inte tror mig, fråga utländska kvinnor i vården.
|
|