|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 16:43:00
|
|
Fanten |
Du snackar om att feminismen baserar sig på vetskap? Vilket skämt.
Faktum är att pga män är fysisk starkare än kvinnor gör att mäns brott blir grövre. Leta själv upp en undersökning som tar med allt mindre våld oxå som inte polisanmäls.
forts...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 16:44:00
|
|
Fanten |
forts...
Exempel är drag i håret, rivningar o klösningar, saker sam kastas och dyl. Ja vem "vinner" statistiken då? Jo det är kvinnorna som är mest våldssamma då och detta är _SANT_. Och detta har man kommit fram till i oberoende undersökningar.
Och vad sjutton menar du med detta? Vad är det du vill ha sagt?
Citerar dig:
"Vilka är det som krigar, våldtar, mördar, kriminalitet och så vidare."
Påstår du att det bara är män som gör det?
forts2...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 16:46:00
|
|
Fanten |
forts2...
Det är såna som du, när du påstår att män står för allt illa, som gör att feminismen äcklar så många. Precis såsom rasister klagar över invandrares brott och HELT blundar för att svenskar begår brott gör du exakt samma sak när du tror att män står för allt som e fel.
"Feminazism" är inte längre ett skämtord utan dagens sanning. Det har inte det minsta lilla med jämställdhet att göra. Du är ju ett livs levande exempel på exakt den typ av feminist som beskrevs i artikeln.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 17:19:00
|
|
goggle |
svar till 1: Kan man inte kräva att kvinnor ska fatta eller erfara att alla män inte är idioter och att livet är farligt, så sluta gnälla. Män dör som flugor i krig, men ingen jävel gnäller om att dom inte är jämställda. Tänk om det fanns en institution som systematiskt värvade kvinnor så att dom kan offra sina liv? Var är tacksamheten?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 18:01:00
|
|
Marcus |
Hanna vad är det att förstå? Jag förstår att män var hatade när jag var liten. Det räcker att förstå det. OCh jag förstår att feminismen är ojämställd
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 18:01:00
|
|
Marcus |
Hanna vad är det att förstå? Jag förstår att män var hatade när jag var liten. Det räcker att förstå det. OCh jag förstår att feminismen är ojämställd
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-18 18:02:00
|
|
Marcus |
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-18 18:02:00
|
|
Marcus |
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-18 18:27:00
|
|
tryggve |
Jag tackar Marckus,hade inte kunnat skriva bättre själv.Kolla vad som händer både på dagis o i skolorna.Killarna möts ständigt av kvinnliga verderingar o får inte vara killar.Alla barn ska uppträda som söta små flickor.Tack Markus,o lycka till vi er många som håller med dig.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-18 18:51:00
|
|
Arash |
Honestly... det här var den märkligaste/sämsta artikel jag har någonsin läst. Nån liten grabb som blev psykiskt våldtagen som liten av sin manhatande mamma och hennes vänninor som brukade komma över på tjejmiddag anser sig nu helt utan vetenskap vara fulltsändig legitimerad att säga vad som är fel på feminismen åt det hållet och det andra hållet. Jag håller med Hanna!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-18 22:03:00
|
|
Hehe |
Vad menar du med vetenskap?? Ska man vara doktrand nu for att se och uppleva det vanliga livet? Oftast ar teoretiker och vetenskapssnubbar som sjalva ar helt avskarmade fran verkligheten! jag gillar Marcus!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-19 16:48:00
|
|
Marcus |
Japp... jag anser mig säga att det är fel på feminismen för att den har utrymme för manshat. Utan feminismen så hade manshtet inte varit legitimt. Utan hittler så hade folk säkert hatat judar. Men dom hade inte tillåtist utrota dom för det. Eller missshandla dom i den omfattningen. Detta är exakt samma sak.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-19 16:49:00
|
|
Marcus |
Tack Hehe och tack alla andra som står på min sida!! Bra inlägg alla! Jag är glad åt att dom flesta är kloka bra människor!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-10-21 14:24:00
|
|
D.E |
Att "genusvetenskap" får finnas på de Svenska universiteten är fan sjukare än Rasbiologiska instutionen som tidigare fanns. "feminismen håller sig till strukturer och vetenskaplig forskning" - Vilket jävla skämt! Det finns INGET vetenskapligt med feminismen...varje gång en feminist uttalar sig offentligt så verkar de hänvisa till sina påhittade forskningsresultat och att jag finasierar detta med mina skattemedel är en skandal!
|
| |