|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 15:05:00
|
|
Pepsi |
Din NOLLA. Det är tack vare kvinnor som dig som krig existerar! Skamlöst skuldbeläggande och hetsande.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 15:17:00
|
|
Thomas |
Feministisk logik:
P.g.a allt ont män gjort på alla platser och tider ska vi nu kvinnor hämnas genom att skapa ett totalt hat gentemot män så de förstår vilka synder de begått
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 15:19:00
|
|
Pepsi |
Inte nog med det, kvinnorna säger åt oss att gå i krig mot de män som de anser beter sig illa. Är inte det jävligt typiskt?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 15:25:00
|
|
Stefan |
Feminism grundar sig då rakt inte på någon vetenskap, tvärtom förkastar feminister vanligtvis vetenskapliga rön kategoriskt från biologin. Genuslära har lika mycket med vetenskap att göra som rasbiologi. Båda lärorna nådde sin framgång på politisk väg snarare än genom sina forskningsresultat.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 17:07:00
|
|
Lina |
Stefan. Det där var nog det värsta jag har hört.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 18:13:00
|
|
Marcus |
Vilka det är som krigar och våldtar... Ja i mitt fall är det Feminister och kvinnor som PSYKISKT MISSHANDLAR...... besvara detta istället
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-19 15:27:00
|
|
mludd |
Svar på 4 & 5: Tyvärr måste jag nog hålla med om att genusläran känns lite väl politisk, har läst flera artiklar av genusforskare som menar att samhället på något sätt borde "tvinga" den akademiska världen att acceptera genusläran även om den kanske inte är riktigt fulländad, och jag undrar om inte genusläran egentligen bättre skulle kunna ses som en sorts sociologins, psykologins och biologins vindögda och lite förvirrade motsvarighet till systemvetenskapen?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-19 16:52:00
|
|
Marcus |
Jag upplever också att genusläran eller det dom kallar "genusvetenskap" inte är särskillt vetenskaplig. Dom letar inte efter hur världen ser ut utan efter hur dom hoppas att den är.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-19 21:31:00
|
|
Stefan |
Lina: ja visst är det illa? Att en lära som gör anspråk på vetenskaplighet kan ha som grundläggande premiss att en etablerad vetenskapsgren som biologin inte kan användas för slutledningar är häpnadsväckande. Sen när deras teorier inte står pall mot kritik så vill de att staten ska avgöra debatten till deras fördel. Kommer du på fler läror än genuslära och rasbiologi som tagit sig in på universiteten på politisk väg?
|
| |