Borde jag

Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 00:26:00
ambjörn
den handlar om sådana empatifjantar som dig
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 10:25:00
mikael
vilket bra svar ambjörn. empatifjant? hur menar du?
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 10:28:00
mikael
det var kanske taskigt att kalla det du skriver skit. jag brukar aldrig döma poesi eftersom det är väldigt svårbedömt och oftast väldigt personligt. men jag tror inte att de sårar så mycket i detta fallet. för jag tror inte det finns någon äkthet alls här precis som i flertalet av dina dikter. det hela känns oerhört konstgjort och tillgjort.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 10:32:00
mikael
"...själva dusaften flödar
och du bleknar
kroknar och kvider
av vällusten..."

men vad är detta ambjörn... som hämtat direkt från "poetry for dummies". jag tror att du fakstiskt kan skriva poesi. snälla, prova att skriva vad du verkligen känner. dina dikter känns oerhört krampaktiga. MIG lurar du inte med fina ord och fyndiga sammansättningar.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 15:24:00
ambjörn
jaja... tyck på du, kära empatifjant
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 15:32:00
Mikael
vilket finurligt ord ambjörn! empatifjant... fortfarande står jag frågande inför det epitetet. hur menar du? vat du ens vad du menar med det?
Inlägg #7: Postat: 2004-10-18 16:04:00
ambjörn
Det är en just precisus sådan som du... empaticus fjantus på latin. Du läste väl latin i skolan obildade sälle
Inlägg #8: Postat: 2004-10-18 16:27:00
Mikael
ok ambjörn! du är alltså en idiot. det går inte att föra diskussion med dig för du vägrar svara. jag har öppnat aggressivt och gett dig alla möjligheter till att bemöta min kritik. få mig att ändra uppfattning. Men jag hade rätt. Du vet inte ens vad du själv skriver. du förstår inte dina egna ord. det är typiskt för skräppoeter som du. du tror att du är djup där du sitter och smuttar billigt rödvin, kliar skägg och spelar svår. du uppfyller alla mina frödomar.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-18 16:27:00
Mikael
stackars stackars dig. du vill så gärna kunna men är för upptagen med din magknip för att kunna ge dig hän på riktigt.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-18 16:36:00
ambjörn
Världen centrerar inte kring dig pappskalle och det fins andra som inte delar din åsikt. Jag skriver för mig själv och i andra hand för dem. Lyckligtvis är rektorn i poesiskolan av de lyckliga få som förstår vad jag skriver. Det är en egen stil som är lika skämtsam, och uttänkt som den är djup, djup , djuuup.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-18 16:39:00
ambjörn
Ni är f ö lika roliga alla ni häcklare o belackare när ni blir bindgalna av inte få den reaktion ni väntar er.
Jag behöver inte ditt medhåll, Mikael, för jag vet precis hur jävla bra jag är. Avslutningsvis ett ryskt ordspråk: "Det är bara blommorna vänta till bären kommer". Lägg mitt namn på minnet för jag jag kommer stå i dina barns, barnbarns och barnbarnbarns litteraturhistorieböcker
Inlägg #12: Postat: 2004-10-18 23:21:00
Mikael
hehe... nä sannerligen kretsar inte världen kring mig ambjörn. menar du verkligen att det finns de som förstår dig? det låter inte troligt. kanske är det någon som som du lyckats blidka med all rappakalja. helt rätt du behöver inte mitt medhåll men om du skall gå till historien krävs nog lite mer är "poetry for dummies" och bonniers ordbok
Inlägg #13: Postat: 2004-10-18 23:25:00
Mikael
Här har du ett hett tips: du har potential med ditt storhetsvansinne hoppas för din sociala tillvaro att den är ett skämt. med det kan man komma långt. Börja ta så in i helvete mycket heroin och lev om som bara fan. skrävla och skryt. var högljudd och se till att synas, då kanske du kan lyckas, trots din otalang.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-19 16:27:00
gääspbjörn
Gör din själv en tjänst och sluta läs då. Mycket enkelt. hejdå
Laddar...