Jag är inte född med skuld

Inlägg #1: Postat: 2004-10-17 21:30:00
Peter
Jag ser bara högst motiverade protester mot en osmaklig, organiserad och falsk propaganda.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-17 21:36:00
Peter
Det gemensamma politiska perspektiv jag läser in hos de som reagerar mot den ogenerade kränkningen av oskyldiga och flatheten mot denna propaganda är en tro och ett försvar av demokratins grundvärderingar och principer.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-17 21:43:00
Peter
Jag ser ingen som inte vill att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och möjligheter att utvecklas så som de själva vill som individer. Diskrimineringar ska bekämpas, vem som än drabbas.
Protesterna gäller något helt annat.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-17 22:17:00
Calle
Kvinnofientliga?
Vad babblar du om?
Vad det handlar om är att man som man inte ska behöva ta skit från feminister eller andra bara för att man är just man!
Jag är man, och jag har lika lite eller mycket skuld i kvinnors lägre löner precis som alla andra i detta samhälle, både kvinnor och män.
Att vänsterfeminister jämt och ständigt vill ge män skulden för allt ont är elakt, dumt och rätt fånigt, tycker jag.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-17 23:07:00
Marcus
Herregud!!!! JAg är då inte högerorienterade.. och jag är inte liberal och jag är inte moderat... jag är uppväxt med min mamma som Vänsterpartistisk komunfullmäktige ledarmot. Jag var med när miljjöpartiet startades. Jag tog till mig en hel del av dessa värderingar men jag tog INTE!!!!!!! till mig feminismen.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 00:38:00
Per Lindgren
Josse:
Ha-ha-ha! Jag blev först arg när jag läste vad som stod, men kan nu inte annat än skratta åt det hela. Jag har få gånger läst värre smörja. ”Låt kvinnorna utveckla sig…” PRECIS! Det är min exakta poäng. Med idiotiska påhopp från manshatare som JE kommer den kvinnliga utvecklingen aldrig stimuleras. Man vidgar bara klyftan. Jag känner för att ”klottra” femton artiklar runt din kommentar, men lägger band på mig. Diskussion med sådana som du ger sällan frukt.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-18 09:58:00
urok
Även undertecknad med 20 års politisk erfarenhet i SSU och inom Socialdemokratin tycker att den rabiata ton som feministerna använder är helt åt skogen. Jämlikhet kan bara uppnås om genusperspektivet försvinner. Ni är inte kollektivt förtryckta, hur mycket Sveriges ambassadör i Brasilien än påstår det.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-18 12:42:00
MickeR
Försöka ge feminism en dålig klang? Det har redan Schyman mfl redan klarat av fint på egen hand. Kvinnor kan.
Laddar...