Inlägg #1: Postat: 2004-10-17 18:37:00
|
Marcus |
Komunist är något man väljer att bli, men man är inget man väljer att bli. Lika lite som vi män kan dömmas bara för att vi är män, kan judar dömmas bara för att dom är judar eller homosexuella dömmas bara för att dom är homosexuella.
Komunist är något man väljer att blii det är en annan sak.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-17 18:42:00
|
Marcus |
Sen dömmer jag personligen inga kommunister ... jag är för dåligt insatt.... jag säger bara att det är skillnad på att dömmas för något man har valt att bli, nazist, kommunist, feminist, moderat, eller för något man är född till.... Man, jude, homosexuell eller arab. Ser du skillnaden Jossan ?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-17 19:24:00
|
Per Lindgren |
Svar till Josse:
Läs Marcus svar för att få mitt svar. Den enda skillnaden om jag skrivit hade varit att jag känner mig tillräckligt påläst för att kritisera kommunister.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-17 19:47:00
|
Biff |
En annan skillnad är att kommunism är en ideologi; dvs en massa uttalade åsikter och värderingar. En man eller människa däremot, är ingen ideologi, inga uttalade åsikter och inga värderingar. Han bara "är". Man förstås tycka illa om grupper av eller enskilda män med konstiga ideologier, åsikter eller värderingar, men att ogilla manligheten på grund av dess atomstruktur är hysteriskt.
|
|