Var vänlig skriv på här...

Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 17:50:00
Ej-feminist
Jasa?!! Alltsa horskap och flaxa runt fran den ena till den andra ar helt ratt i din sjuka perveterade sinnesvarld?? Och sa kallar du det for Karlek? Vad faaan ar det for Karlek om du lamnar din partner och hoppar pa nasta? 5 dagars "Karlek"?!! Jag tror att du inte ens fattat det mest grundlaggnade i livet. Riktig kalrlek ar nar man vill STANNA med ngn. Halloooooo, DIN NIHILLIST PUNDHUVUDSLAMPA!
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 18:14:00
Men Sofia..
Jag tror att orsaken till att du känner som du gör är att du inte har sett hur fint det kan vara. Jag tror också att du är rädd som fan för att bli lämnad, alltså att inte vara den som bryter. inte vars den som tar steget ur det icke funktionella. Utan vara den som står kvar där ensam. Ditt tankesätt är ingen "lösning".
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 18:42:00
Magnus
Det känns som om artilekförfattaren är vilsen och i sökande av någon sorts identitet. Men det brukar inte funka så bra att hitta sig själv genom att kasta omotiverad och hätsk skit på andra.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 18:54:00
Jörgen Öhlund
Du resonerar som jag gjorde då jag var 13. Låt de som gifta sig göra det om de vill. För dem är det en väldigt speciell upplevelse, på samma sätt som du känner hur speciellt det är när du gör något som du tror på. att fördömma andras sätt att leva sina egna liv, helst när det kommer till något så personligt som giftemål ,känns inte vidare genomtänkt.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 18:59:00
Malin Michea
Jag är förlovad och kommer förmodligen gifta mig så småningom. Jag tycker att det är fint. Det finns ju de som alltid älskar varandra och som aldrig bryter sitt löfte...så ett försök kan det vara värt.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 20:00:00
Sandra Gustafsson
Jag sa att jag aldrig skulle gifta mig och bli en Svensson, men så träffade jag min partner för 15 år sedan, vi förlovade oss efter 5 år och gifte oss efter 13 år och 2 barn.Det är mysigt, han är min älskade, älskare och bäste vän!
Sofia, man ska aldrig säga aldrig...
Inlägg #7: Postat: 2004-10-19 02:38:00
Jörgen Öhlund
själv hoppas jag och tror att själva påskrivandet är den minsta anledningen till varför man gifter sig? om jag någon gång i mitt liv okey, kommer knappast hända gifter mig så ska det vara med en person jag vill, i vått och torrt, fram och motgångar stötta och alska i hela mitt liv. sen om jag hittar den personen vet jag inte, är nog att vara sambo ibland.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-19 10:13:00
nina
Hoppsan, det här provocerade visst många.. Men det var en kul artikel.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-20 09:59:00
Kalle
Varför förutsätter du att knäppgöken, galenpannan var en "han"...?
Inlägg #10: Postat: 2004-10-20 19:00:00
Jacob Wennbom
Alltså, vad är det för oerhört märklig missuppfattning du far med att kärlek skulle vara villkorslös. Skulle du älska din pojk-/flickvän lika mycket om han/hon medvetet maipulerade dig, ljög, var konstant otrogen och dessutom slog dig varje kväll när han/hon blev full. Det skulle inte jag. Jag ställer upp vissa villkor. Typ. I alla fall: Villkorslöst, Pah! Vilket utomordenligt dålig idé.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-22 09:55:00
urok
Är kärlek passion och himlastormande känslor? Min kärlek är till mycket stora delar våra barn, vår ekonomi och andra praktiska problem. Men visst handlar giftermål till stor del om att begränsa sig. Att behöva hålla alla dörrar öppna tyder på en grundläggande osäkerhet.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-22 20:57:00
Er1k
Vill du gifta dig med mig? ;
Inlägg #13: Postat: 2004-10-29 02:50:00
Evy
Betyder frihet för dig att umgås socialt me andra människor å ta spontana beslut lr menar du frihet att ha 6 me vem som helst. I ett förhållande gifta eller sambo, när barn dyker upp bör även dem tas hänsyn till så va e frihet då. Äventyr? Menar du resa , börja en kurs lr är äventyr för dig att bli raggad å se hur personen e i sängen? Äktenskap har 1 regel som binder dig och det är trohet kanske d e där skon klämmer hos dej.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-29 02:50:00
Evy
Betyder frihet för dig att umgås socialt me andra människor å ta spontana beslut lr menar du frihet att ha 6 me vem som helst. I ett förhållande gifta eller sambo, när barn dyker upp bör även dem tas hänsyn till så va e frihet då. Äventyr? Menar du resa , börja en kurs lr är äventyr för dig att bli raggad å se hur personen e i sängen? Äktenskap har 1 regel som binder dig och det är trohet kanske d e där skon klämmer hos dej.
Inlägg #15: Postat: 2004-10-29 02:51:00
Evy
Inlägg #16: Postat: 2004-11-01 22:08:00
elin
håller med. man kan inte lova att älska någon för alltid och hålla sig till endast den personen. de som lyckas kan omöjlighen ha vetat att de skulle.
Laddar...